grijze en zwarte vullingen

Author:
Toos
Posted:
wo, 11/18/2020 - 10:15
ik ben gisteren weer naar de tandarts geweest,deze tandarts zei dat ik mijn grijze en zwarte vullingen moet vervangen,
want daar kunnen gaatjes onder komen of af breken. Deze deze vullingen zitten er dus al heel lang .
en ik heb er heel veel van deze vullingen.Dit is nog niet het ergste, maar bij deze tandarts praktijk zitten meerdere tandartsen.
Elk half jaar krijg ik weer iemand anders,je word er niet goed van.
de ene tandarts zegt mooi laten zitten ze zitten nog goed,de andere zegt ook weer ze zitten nog goed.
Kwam ik gisteren bij deze tandarts die zei dus dat ik erover moet denken om ze te laten verwijderen.
dat gaat me dus een bom geld kosten als ik dat laat doen,en ik heb er al heel lang er geen last van dat ze grijs of zwart zijn.
Ik wou nog zeggen tegen haar ga jij dat betalen voor mij? dus weet niet wat ik er nu mee moet doen.ik hoor graag een reactie van jullie
Chris888

Wat Lieneke zegt: vragen om uitleg.
Tandartsen waar ik geweest ben hebben altijd duidelijk laten zien waarom een vulling vervangen moest worden, mbv van een röntgenfoto of later een gewone foto, gemaakt met een kleine camera waarmee je gemakkelijk een foto in de mond kunt maken. Dan zat er een gaatje naast of was de aansluiting met de kies niet meer helemaal strak. Amalgaamvullingen kunnen overigens best lang mee, die ik heb zijn denk ik 35-22 jaar oud. Ik heb ook twee composietvullingen die tegen een amalgaamvulling aangelegd zijn, gaat ook al tien jaar mee. Toen mocht ik kiezen tussen alle vulling in de kies vervangen of de reparatie klein houden.

Het lijkt me stug dat bijna alle vullingen die je hebt tegelijk versleten zijn, ondanks dat dat natuurlijk niet helemaal onmogelijk is.
ma, 11/23/2020 - 23:01 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Toos

Ik snap het argument 'ze zitten er al zo lang' niet helemaal....als je een auto hebt en bij de APK zeggen ze dat de auto zo langzaam aan toch wel aan vervanging toe is...dan snapt u dat toch ook? Dus het is juist een argument om ze wel te vervangen ipv niet. Op het moment dat je gaat afwachten dat er echt gaatjes onder ontstaan, dan zitten de gaatjes al wat dieper in je tand omdat er al een vulling was. Dus dan zit het gaatje dichtbij je zenuw en moet er meer weefsel weggeboord worden. Als vullingen slecht worden dan is er dus een goede reden om preventief in te grijpen. Zo voorkom je een wortelkanaalbehandeling of kroon.
vr, 11/27/2020 - 12:56 Permalink