Plaatsen onlays op zere kies

Author:
Hli
Posted:
za, 10/31/2020 - 18:31
Binnenkort worden er totaal 4 onlays geplaatst op mijn achterste kiezen links en rechts van de onderkaak. Het voorwerk is al verricht en er zitten nu tijdelijke vullingen in. Echter één kies is na een week nog enorm gevoelig bij druk, kou en warmte. De kies is ook behoorlijk weggeboord om zo maar te zeggen. Ik heb dit ook aan de tandarts gemeld maar dit zou "als t goed is" met plaatsen van de onlay over moeten gaan omdat deze beter afsluit dan de huidige noodvulling en dekking geeft. Heel gerust gesteld ben ik daar niet in. Ik had aangegeven als de pijn niet weggaat dan volgt vlg s mij een zenuwbehandeling en moet de nieuwe onlay kapot geboord worden. Lijkt mij zonde van de onlay. Heeft iemand ervaring met pijnlijke gevoelige kiezen welke na plaatsing van een onlay beter werden?
Hli

Als antwoord op door Lieneke

Waarom bent u er niet gerust op? Klinkt namelijk als een heel logisch verhaal. Ik heb geen reden tot twijfel.

Hoi Lieneke, bedankt voor je reactie. Ik zie nu pas je reactie. Ik zou automatisch een mail ontvangen wanneer een reactie geplaats werd op mijn vraag, ik heb alleen nooit mail gekregen, vandaar mijn late reactie. Ondertussen zijn gusteren de onlays in een zitting van 2,5 uur geplaats en met de zenuwpijn gaat het op zich goed. Alleen maken de onlays van mijn rechterkaak wel goed contact als ik dichtbijt maar aan de linkerkant niet. De onlays lijken wel gewoon te laag. Ik trek een papiertje zo er van tussen terwijl rechts wel sluit. De onlays zijn digitaal ingemeten. Ik heb daar vannacht redelijk over zitten malen in mijn hoofd hoe dit opgelost kan worden. Heb jij hier toevallig ervaring mee of kennis over? Ik ga vandaag sowieso de tandarts hier over contacten.
wo, 11/18/2020 - 06:45 Permalink