Is dit normaal?

Author:
hermina
Posted:
vr, 10/30/2020 - 19:21
Mijn tandarts is voor een wat langere tijd ziek, daarom met een niet groot probleem even naar de collega van de praktijk geweest. Ik ben al vele jaren bij mijn eigen tandarts en er zijn nooit grote problemen, hij (en ik) houden alles onder controle.
Vandaag dus een consult bij de tijdelijke vervanger (waar ik 10 jaar geleden ook eens ben geweest). Nu wil hij ineens een inlay van goud, en de rest ook aanpakken, meteen maar een afspraak gepland, net alsof mijn 'eigen tandarts' alles fout heeft beoordeeld al die jaren!
Ik vroeg terloops ook nog even naar de kosten van zo'n inlay van goud, werd namelijk geen behandelplan geleverd of over de kosten gesproken. Ooh zo'n 400 a 500 euro (voor de inlay dan he).
Ik was overdonderd en heb alles nog eens overdacht vanavond. Is dit normaal? Ik vind het eigenlijk niet kunnen, mijn eigen tandarts is volgend jaar weer werkzaam.
vV

ik zou dat lekker even in de wacht zetten tot de vaste tandarts weer terug is.
Ik vind het niet netjes naar zn collega , maar ik weet niet hoe de afspraken liggen.
2. ik vraag mij af of hij het met de huidige goudprijzen hiervoor kan doen. en 3 hij is verplicht bij een dergelijk bedrag een schriftelijke (of per mail) begroting te geven, ongevraagd zelfs
vr, 10/30/2020 - 21:41 Permalink
hermina

Als antwoord op door vV

Die afspraken zijn niet dat hij alles zomaar kan doen en declareren volgens mij. En daar zit ik ook nog eens tussen om dat soort afspraken tov mij als patiënt gewoon te melden.
Ik was dat in de wacht zetten ook van plan (mijn tandarts is echt serieus ziek). Maar volgens deze (echt ervaren tandarts) kan dat nu, na 10 jaar, ineens niet meer dan 3 maanden wachten. Die afspraken zullen het probleem niet zijn, maar het ondermijnen van zijn en mijn mening vind ik echt wel kwalijk.
Zeker als er zonder veel redenatie ineens zo'n bedrag om de hoek komt kijken...
De huidige goudprijzen=doei, daar gaat het mij totaal niet om, het werd mij even meegedeeld tussen neus en lippen. Ik heb gemaild hierover! Maar nog geen antwoord...
Als je zomaar dit soort dingen bij een vervangend tandarts te horen krijgt dan denk ik de groten, ik ga weer terug naar.......als ie beter is, ik wacht wel even...
vr, 10/30/2020 - 22:58 Permalink