Kies met chronische ontsteking trekken

Author:
Vlinder39
Posted:
ma, 09/21/2020 - 09:29
Mag Dit?
En kan dit kwaad ?
Ik laat mijn kies met chronische ontsteking aan wortelpunt trekken bij de kaakchirurg binnenkort . Hier bevind zich al jaren een chronische ontsteking . Welke te zien is als een zwarte vlek op de foto. De kies is in zeer slechte staat. De ontsteking vlamt steeds vaker op waarbij ik me dan ook echt niet lekker voel etc.

Mijn vraag is het gevaarlijk een kies te trekken met sluimerende chronische ontsteking ? Mijn inziens komt de ontsteking los met het trekken waarbij het zich kan verspreiden ? Krijg je wel antibiotica na het trekken van zo'n kies of hoor je dit eigenlijk al te krijgen een paar dagen voor het trekken ?
En is zo'n kies voor het trekken wel goed te verdoven ?

Ik ben niet bang voor het trekken zelf maar wel voor de ontsteking die los komt en die er al jaren zit vind dat een eng idee en daar mijn afweer niet heel goed werkt hoop ik eigenlijk dat je iig preventief antibiotica krijgt na het trekken.

Heeft iemand antwoord op mijn vragen voor zo hopelijk wat geruststelling tot 9 oktober
Vlinder39

Als antwoord op door Lieneke

De kies is eruit .
Gruwelijk veel pijn gehad .
Was na 8 verdovingen nog te voelen.
Volgende dag zag ik een wit hard stuk uitsteken .
Naar tandarts . Die heeft een foto gemaakt was geen stuk kies maar bot.
Hechting eruit en gespoeld. Moet ik nu ook 3 maal daags doen met waterstof verdund en monoject spuit

Ik heb het idee dat de ontsteking er nog zit in het bot.
Tandvlees doet nog net zo pijn met drukken erop als toen ontsteking er nog zat. Kaak klopt af en toe en ook de kies voor de getrokken kies doet erg pijn.
Kan het geen kwaad dat het bot zo boven aan de wond uitsteekt ?
Ik heb antibiotica voor 5 dagen maar lijkt allemaal niks te doen.
Komt dit nog goed en word de pijn vanzelf.minder komt dit omdat de ontsteking er al jaren zat en nu gewokn nog aanwezig is en opgeruimd moet worden .
Groeit het tandvlees straks wel over het bot heen en hoe lang mag dit duren ?

Ik moet donderdag terug .
Kan iemand mij geruststellen . Heeft iemand een soort gelijk iets meegemaakt ook met dat bot zo en hoe verliep dit / werd dit opgelost
Trouwens het is geen bot splinter ofzo maar echt vastzittend kaak bot wat normaal tussen de wortels zit in de kaak aldus tandarts.

Hoop dat iemand mij kan gerust stellen . Ik dacht van de pijn af te zijn maat het is gewoon het zelfde.
Ik slik 1800mg brufen en 3000 mg paracetamol
di, 09/29/2020 - 16:11 Permalink