Onderste tanden raken bovenste tanden aan na het verwijderen van verstandskiezen?

Author:
BertdeJong
Posted:
zo, 10/11/2020 - 01:26
Ik heb maandag 2 verstandskiezen uit laten halen door de kaakchirurg maar sindsdien kan ik mijn mond niet meer goed dicht doen. Mijn onderste tanden botsen tegen de achterkant van mijn bovenste tanden? Ik neem aan dat dit niet normaal is want dit had ik voorheen nooit. Hoort dit zo na het verwijderen van 2 verstandskiezen? En wat kan ik nu het beste doen?

Ik hoop niet dat een behandeling mij veel geld gaat kosten want dat kan ik op dit moment echt niet betalen :( dit zou toch vergoed moeten worden omdat ik dit probleem pas heb gekregen nadat ik langs de kaakchirurg ben geweest? Of werkt dat niet zo?
Lela Dental Team

Beste BertdeJong,

Na het trekken van een verstandskies kunnen er een aantal dagen klachten optreden; gevoeligheid, zwelling van de wang… Moeite met het open- en dichtdoen van de mond kan hier onder vallen.

De onder-voortanden raken in een normale kaakstand altijd de achterkant van de boven-voortanden. Mogelijk dat u hier in het verleden niet op heeft gelet en nu wel. Heeft u deze klacht nog steeds?
wo, 10/21/2020 - 16:57 Permalink
Lieneke

Zaten de verstandskiezen in de bovenkaak of onderkaak? In de onderkaak is vrij heftig en duurt echt wel minstens twee weken voordat alles weer een beetje normaal is. Ik zou die tijd dus eerst even afwachten.
De kaakchirurg valt onder de basisverzekering. De tandarts valt onder de aanvullende verzekering. Ik weet niet of je die hebt en in hoeverre je potje daar al op is, dus dat kan ik je helaas niet vertellen.
di, 10/27/2020 - 11:16 Permalink