Abces, wat nu?

Author:
Palko
Posted:
vr, 10/16/2020 - 03:58
Hey, ik poets me tanden al even niet. Dit omdat het niet een gewoonte is en het dagelijks vergeet. Ik had dan ook een rotte tand, die heel gevoelig was.
Vorig jaar (Zomervakantie) had ik enorme pijn, ben toen naar de tandarts gegaan en die concludeerde dat het een abces was en 2 oplossingen waren.
De tand uit trekken, of de zenuwen eruit halen (het is een jaar geleden, weet niet meer wat ie exact zei over de zenuwen). Ik koos voor de zenuwen omdat ik dacht dat dat het gemakkelijkste ging zijn. Oke dus, hij zat in me mond en deed allemaal dingen (pijnlijk) ookal had ik verdoving (3 spuitjes) gekregen. Na 5 minuten kon ik het niet meer aan en zei ik dat ik weg wilde. Hij liet het toe, en heeft een watje of iets in die richting erin gestopt en tijdelijke vulling. Heb er 1 jaar niks aan gedaan, nee ik voelde alles terug goed. Na 4d geleden.
Ik was aan het eten en ineens kraakte iets, het was een stuk tijdelijke vulling. Alles is terug hoe het een jaar geleden was (alleen dat ik geen pijn heb zoals toen).
Probeer de tand los te duwen, want ik heb gelezen en gehoord dat dit zou helpen.

Nu mijn vraag luid; Is het slim om mijn tand zelf los te duwen? (in de hoop dat hij loskomt)

Het liefst bezoek ik een tandarts na ik die tand weg heb.
Lieneke

Nee, dat is zeker niet verstandig...maar ik heb zo'n idee dat mijn antwoord niet zoveel uitmaakt. Als je niet je tanden poetst dan komt het op mij over alsof je het toch niet belangrijk vindt. Je tand losduwen lost niks op. Je bent jezelf dan echt naar de Filistijnen aan het brengen. Wat wil je nu eigenlijk met je gebit en je gezondheid?
vr, 10/16/2020 - 10:35 Permalink
Palko

Als antwoord op door Lieneke

Hey! :)
Ben vergeten te zeggen dat ik de laatste maanden wel vaker men tanden (3/4/5x per week) poets.
Eigenlijk zijn mijn tanden niet verkeerd, al zeg ik het zelf. Het zijn gewoon die tanden vanachter waar ik het over heb.
Ben echt tevreden met mijn gebit & tanden buiten dan die tanden vanachter.
Poetsen is nu geen probleem, hiervoor had ik wel moeite ermee.
za, 10/17/2020 - 03:47 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Palko

Dus je kiezen achterin vind je niet belangrijk. Snap je dat je deze juist gebruikt om te kauwen? Dat hoe minder tanden en kiezen je hebt, hoe minder vlot je hersenen worden? Dat je met die abcesses behoorlijk risico loopt op bloedvergiftiging, hart- en vaatziekte enz ? Misschien vind jij je tanden er leuk uitzien maar denk even verder dan dat...hoe belangrijk vind je je algemene gezondheid? En hoe belangrijk vind je sociale omgang? Hoe denk je dat je uit je mond ruikt? Ik moet er niet aan denken om te zoenen met iemand die 5 keer per week poetst en ontstekingen in zijn mond heeft.
di, 10/20/2020 - 12:44 Permalink