Vaag probleem met 2 tanden naast elkaar

Author:
Jan88
Posted:
wo, 10/14/2020 - 13:07
Beste forumleden,

Ik heb al een 4 tal weken vage klachten over 1 of 2 tanden.
Het is geen continue tandpijn, maar eerder iets dat op en af gaat (paar sec per dag, meestal tegen avond). Niets storends, maar wel aanwezig. Heel vaag of moeilijk te omschrijven.
De laatste 2 weken is het trouwens wat beter, maar blijft wat aanwezig.

Nu heb ik een foto genomen van de 2 tanden waarover ik spreek (in de gele cirkel).
De kies is jaren geleden ontzenuwd, dus daar heb ik niet meteen last van. Maar die ervoor die reageert soms wel vaag zoals hierboven omschreven.

Nu zie ik daar een afwijking op het tandvlees. Het is daar beetje "donkerder", en wat anders dan het tandvlees over andere tanden.
Ik heb geen algemeen probleem van terugtrekkend tandvlees, maar bij deze 2 tanden lijkt dat wel een beetje. Klopt dit gevoel op basis van de foto ?
Persoonlijk denk ik dat het tandvlees tussen de 2 wat irriteert, door tandsteen (?).

Bij de kies lijkt de tandhals al wat zichtbaar.
Wat denken jullie, is dit problematisch en nog omkeerbaar ? Zijn hiervoor tips ?

Ik heb controle afspraak bij tandarts, maar dat is nog eventjes wachten en vroeg me af of ik zelf al iets kon doen.
Attach
Jan88

Als antwoord op door Lieneke

Bedankt voor je antwoord.

Mijn tandarts kan dit ook aanpakken, dus zal het hem vragen volgende keer ik bij hem ben.
Waarschijnlijk zal er tandsteen zitten begrijp ik dan ?

Bedoel je de verticale barst ?
Want dit is een kies die jaren geleden een WKB had, en daar is later (vorig jaar) nog een stukje afgebroken. En als ik het me goed herinner was die breuklijn toen de plaats waar er nieuw stukje opgezet is.

Het donker bruine dat je onderaan die kies ziet net aan het tandvlees. Is dat de tandhals ?
vr, 10/16/2020 - 11:34 Permalink