rood, niet bloedend tandvlees

Author:
Ineke49
Posted:
wo, 09/30/2020 - 14:00
Al meer dan 3 maanden heb ik last van rood, niet gezwollen of bloedend, tandvlees boven een kies en een voortand. Ben hiervoor al 2x naar mijn tandarts geweest. Zijn conclusie licht beschadigingswondje (misschien door iets te hard poetsen met elektrische tandenborstel). Voorzichtig poetsen met zachte tandenborstel, Meridol tandpasta en afwachten. En het zou wel eens een paar maanden kunnen duren voordat dat genezen is. Intussen al een behandeling gehad door een preventie assistente, die schonk er echter weinig aandacht aan.
Aangezien die paar maanden inmiddels al om zijn vraag ik me nu af wat te doen. Toch afwachten? Opnieuw naar tandarts? Daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen meer in.
Naar een mondhygiëniste?

Graag uw advies.

Bij voorbaat dank!
Ineke49

Als antwoord op door Ineke49

Hallo, ik kom weer even terug op mijn berichtje van 9 maanden geleden. Zoals geschreven heb ik toen een afspraak gemaakt bij een mondhygiëniste. Zij verbaasde zich daar over, dit omdat het tandvlees niet bloedde, niet pijnlijk was en niet ontstoken. Alles goed schoongemaakt, wat dus niet geholpen heeft. Zij suggereerde dat het misschien door een allergie zou kunnen komen. De afgelopen maanden tig tandpasta's geprobeerd, met fluor, zonder fluor, op kruidenbasis en van duur tot goedkoop. Haar advies is dan nu min of meer er maar 'mee te leven'.
Vorige week controle afspraak bij mijn tandarts en hij ziet toch geen reden tot ongerustheid. Heeft u misschien nu nog een advies?
wo, 07/07/2021 - 15:59 Permalink
Tandarts_Richa…

Of afstand, en al bekeken/beoordeeld door tandarts en mondhygiëniste, is het lastig u verder advies te geven. Eventueel laten beoordelen door een parodontoloog maar zou ook de regelmatige controle v Tandarts / mondhygienist aanhouden.
za, 09/11/2021 - 18:14 Permalink