Antwoord gekregen? Graag reactie terug!

Author:
Lieneke
Posted:
do, 09/23/2010 - 12:12
Beste gebruikers,

Onder onze vrijwillige professionals heerst er sinds enige tijd nogal wat onvrede.
Regelmatig wordt er hier uitgebreid antwoord gegeven op uw vragen of wordt er een wedervraag gesteld.
Het komt dan vaak voor dat er niet meer gereageerd wordt. De motivatie om dan nog uitgebreid vragen te beantwoorden wordt hierdoor aanzienlijk lager. Zou u zo beleefd willen zijn om onze vrijwilligers te antwoorden?

Het beheer
hermina

Als antwoord op door hermina

Ik heb na lang afwezig te zijn geweest toch weer een vraag.

Ik heb al sinds meer dan 10 jaar mijn 'eigen' tandarts, altijd bij dezelfde tandarts want het is zijn praktijkdeel. De totale praktijk is in beheer van 1 tandarts, maar de andere (mijn) tandarts heeft daar gewoon zijn eigen praktijkgedeelte. Zo is dat al die jaren geweest en tot mijn tevredenheid. Maar recent kwam ik voor een afgesproken, gedocumenteerde en via email bevestigde controle.
Ik was erg overdonderd toen er ineens een volslagen vreemde mij binnenriep en vertelde dat zij nu even de tandarts was. Ik begrijp na haar uitleg echt wel waarom mijn eigen tandarts er op dat moment niet kon zijn, daar gaat mijn vraag ook niet over.
Maar is het normaal dat een patiënt niet wordt geïnformeerd over wat jaren de vaste tandarts is geweest nu ineens wordt vervangen door een andere tandarts (voor langere tijd). Geen mailtje, geen post, zelfs op de site helemaal niks over te lezen.
Ik hoef niet te weten waarom, maar heb ik niet recht om te weten dat dit zo beslist is... en dat ik daarin ook een keus heb...en dat ik niet zomaar ineens voor een (bijna, zo veel keus was er niet) voldongen feit kom te staan...
za, 08/29/2020 - 23:56 Permalink
vV

Als antwoord op door hermina

dat is niet normaal nee.... zou toch even tekst en uitleg vragen, en expliciet zijn dat je bij je oude vertrouwde tandarts wilt blijven. als hij ziek was moeten ze je de keus geven te wachten tot ie terug is of een tijdelijk vervanger te zien. maar zoals het nu gebeurt is kan niet echt. gaat ze patienten kosten als dat de nieuwe lijn in de praktijk wordt. je had overigens behandeling kunnen weigeren, je had met die tandarts immers geen afspraak, maar met een ander. hadden ze niets van mogen zeggen, hun fout dat het niet gecommuniceerd is.
zo, 08/30/2020 - 11:19 Permalink