Restauratie verstandskies

Author:
BRottier
Posted:
vr, 08/21/2020 - 13:49
hoi,

Een tijd terug heb ik bij het Rugbyen een verstandskies (L. Onder) gebroken. Deze heb ik 1.5 week geleden laten restaureren. Het was een pittig groot deel wat afgebroken was van mijn kroon, zo'n 60%.

Ik ondervond door de breuk op zich geen pijn.

Nu heb ik sinds een week veel last van een kloppende pijn. Zonder ibuprofen is het haast niet echt te doen. Bij het eten of bij temperatuur merk ik geen pijn. Rond de klok van 1 komt het opspelen. Sinds de restauratie spoel ik iedere dag met een spoelmiddel

Zou dit napijn kunnen zijn? Of iets anders?
En wanneer de tandarts informeren?

Met groet,

Brottier
Vieee88

Ik had heel wat jaartjes terug een kloppende verstandskies en die hebben ze eruit gehaald omdat er een ontsteking onder zat. Ik zou je tandarts even bellen! Sterkte en hopelijk is de pijn snel weg.
ma, 08/24/2020 - 21:09 Permalink
BRottier

Als antwoord op door Vieee88

Ah, dan bel ik volgende week de Tandarts wel.

De pijn was donderdag tot zaterdag op zijn ergst, maar het is sinds gisteren langzaam aan het zakken heb ik het gevoel (even afkloppen).

De pijn is nog wel zeurend maar minder kloppend dan dat het eerst was. Waar ik donderdag 4-6 ibuprofen innam, heb ik vandaag met 1 de dag door weten te komen.

Vind naar de tandarts gaan geen probleem, heb alleen niet zo veel zin in een extractie. Wil dit alleen als het echt moet in verband met mijn bomvolle agenda.
di, 08/25/2020 - 00:33 Permalink
BRottier

Hoii, de erge pijn die ik eerst had is intussen weggegaan. Gelukkig! Helaas heb ik nu complicaties overgehouden aan de behandeling.

2 weken na mijn behandeling daalde de pijn snel en gebruikte ik geen paracetamol meer. Na echter 1 week werd ik met mijn wakker. Ik merkte dat ik enorm aan het klemmen was met mijn tanden (doe ik helaas vaker) en kwam er toen achter dat mijn vulling veel te hoog was. Sindsdien heb ik last van mijn kaakspier en het trekt door naar de zijkant van mijn hoofd en naar mijn oor en hals.

Tandarts heeft foto gemaakt maar er is niets te zien op de foto. Moet mijn kies trekken als het blijft. Het gekke is echter dat ik geen last heb van mijn kies en er ook niets op de foto te zien is. Wat zou het kunnen zijn?
di, 09/22/2020 - 01:04 Permalink
BRottier

Hoii, de erge pijn die ik eerst had is intussen weggegaan. Gelukkig! Helaas heb ik nu complicaties overgehouden aan de behandeling.

2 weken na mijn behandeling daalde de pijn snel en gebruikte ik geen paracetamol meer. Na echter 1 week werd ik met mijn wakker. Ik merkte dat ik enorm aan het klemmen was met mijn tanden (doe ik helaas vaker) en kwam er toen achter dat mijn vulling veel te hoog was. Sindsdien heb ik last van mijn kaakspier en het trekt door naar de zijkant van mijn hoofd en naar mijn oor en hals.

Tandarts heeft foto gemaakt maar er is niets te zien op de foto. Moet mijn kies trekken als het blijft. Het gekke is echter dat ik geen last heb van mijn kies en er ook niets op de foto te zien is. Wat zou het kunnen zijn?
di, 09/22/2020 - 01:05 Permalink