Geruststelling gezocht!

Author:
AltijdMama
Posted:
vr, 08/14/2020 - 00:26
Afgelopen zondag ontdekte ik een bultje op mijn tandvlees in 't midden boven de laterale snijtand en hoektand. Hierop heb ik afgelopen maandag de tandarts gebeld en kon ik gisteren terecht.

De tandarts in opleiding vermoedde een wortelpuntontsteking en wilde een röntgenfoto maken waarbij ie een stiftje (?) in het bultje wilde plaatsen zodat hij kon zien bij welke tand de wortel zou hore. Leek op een minuscuul klein naaldje, maar afijn. Dat lukte niet. Opperhoofd van de tandartspraktijk in kwestie nog eens geprobeerd, maar lukte ook niet.

Vervolgens zijn er normale röntgenfotos gemaakt waarop niets te zien was. Ook de koudetest heb ik overleefd. Ik moest me geen zorgen maken, maar als het binnen 2 weken niet verdwenen is moet ik nogmaals langs en willen ze alsnog dat stiftje erin rammen en een nieuwe foto maken.

Gerustgesteld zou je denken, maar ik ben werkelijk als de dood voor de tandarts en ben zo bang dat het toch niet goed blijkt te zijn.

Op een aft lijkt het bultje niet. Heb verder geen klachten behalve wanneer je op 't bultje drukt of erover gaat met je vinger. Dan voelt het wel als een aft.

Als een röntgenfoto geen ontsteking laat zien en de koudetest is overleefd en ik verder geen klachten heb, mag ik er dan vanuit gaan dat het niet alsnog foute boel is?

Help een onzeker en angstig mens!
Lieneke

Sorry, ik kan je niet geheel gerust stellen. Ik kan vanaf hier niet zien of het een fistel is of niet. Dat het element niet gevoelig is voor koude en dat er niks op de foto te zien is, betekent wel dat het heel erg waarschijnlijk is dat er geen wortelpuntontsteking zit. Zeker niet als het niet heel diep gevuld is of je er nooit een forse klap op hebt gehad.
di, 08/18/2020 - 13:34 Permalink
AltijdMama

Als antwoord op door Lieneke

Sorry, ik kan je niet geheel gerust stellen. Ik kan vanaf hier niet zien of het een fistel is of niet. Dat het element niet gevoelig is voor koude en dat er niks op de foto te zien is, betekent wel dat het heel erg waarschijnlijk is dat er geen wortelpuntontsteking zit. Zeker niet als het niet heel diep gevuld is of je er nooit een forse klap op hebt gehad.


Hieronder een foto. Het zit er nu 9 dagen.
Attach
di, 08/18/2020 - 13:43 Permalink