Angst dat me tanden loszitten

Author:
seregmir
Posted:
vr, 07/31/2020 - 11:34
Hallo iedereen,

De afgelopen twee jaar heb ik erg geworsteld met de angst dat me tanden loszitten en gaan uitvallen. De laatste tijd ging dit aanzienlijk beter maar huidig heb ik weer een terugval en heb ik heel erg het idee dat alles loszit en eruit gaat vallen.

Voor de zekerheid ga ik a.s. woensdag naar de tandarts toe om te controleren dat alles er nog in zit, maar nu vroeg ik me af hoe kan ik nou zelf controleren of het nog wel goed gaat met me tanden. En wat is te veel beweging, want op verschillende plekken heb ik al gelezen dat een beetje beweging in de tanden normaal is en niet iets om je direct zorgen over te maken.

Alvast bedankt.
Lieneke

Dat kan je eigenlijk niet goed zelf controleren...als je namelijk je tanden vat met je vingers, heb je te maken met de kussentjes op je vingertoppen. Dus dan kan het inderdaad lijken alsof je tanden loszitten terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Een tandarts of mondhygienist heeft daar de juiste instrumenten voor. Misschien kan hij je anders twee oude spiegeltjes meegeven? Maar dan is het nog erg lastig in om het zelf te zien in de spiegel...
wo, 08/12/2020 - 14:21 Permalink