Hulp nodig

Author:
ML2020
Posted:
za, 08/08/2020 - 12:28
Ik had een eigen tandarts in Heerhugowaard. Daar ben ik nu nog patiënt.

Ik had op een vork gebeten en er kwamen barstjes in de tanden daardoor altijd pijn.
Er is toen door mijn tandarts een vulling op gezet maar de voortand is rondgevijld - de front hoektand geleiding is niet goed meer heb ik mij door een andere tandarts laten vertellen

Het ging rondom de vulling ontsteken- mijn eigen tandarts deed er niets mee. Zij stuurden mij naar het acta maar dat kon ik niet betalen.
IK belde een biologische tandarts in Amsterdam op voor een second opinion. Hij gaf aan dat ik maar niet naar he acta moest gaan want zij zouden toch niks doen. "Dan kun je het geld beter in je zak houden" zei hij. HIj zou er wel even naar kijken.

Volgende dag ging ik naar hem toe naar deze 'tandarts' X in Amsterdam. In plaats van adequaat op mijn klachten in te gaan (ontstekingen bij de vulling) heeft hij zomaar mijn kiezen ingeslepen. Ik kreeg het spontaan in mijn nek en krijg mijn kaken nu niet meer op elkaar. Ook had ik aan 't begin vd behandeling aangegeven dat ik niet wilde dat hij iets deed en hij gaf aan 'alleen kijken'. Vergeet het maar.
Die kiezen zijn schepe ingeholde puntjes geworden. In ieder geval op 4 punten heeft hij dit gedaan. Ook nog scheef. De beet is net een glijbaan geworden daar de contactenpunten weggeslepen zijn. Deze 'tandarts' opgebeld en hij zei "wen er maar aan, sterkte". Ook uit zijn reviews lijkt het dat hij niet heel kundig is, en meerdere mensen dit bij hem meegemaakt hebben (!!!) en hij al diverse rechtszaken tegen zich heeft lopen. Hij blijkt vaker zomaar te slijpen terwijl iemand voor iets anders komt, met alle gevolgen van dien.

Hoe dan ook: zijn reactie heb ik hierboven dus neergeschreven.
IK heb de klachtencommissie van deze tandarts ook ingeschakeld en we zijn nu al weken aan het heen en weer mailen uiteindelijk kwamen we bij een tandarts uit die 3 uur van mij vandaag zit en middels een t-scan bevestigde hij dat mijn beet nu niet meer klopt door de inslijping. Ook geeft hij aan dat door rondveilen voortand de front-hoektandgeleiding niet meer goed is. Ik ben veel duizelig en heb nekpijn en zie ook sterretjes. Wellicht omdat er zomaar her en der tanden zijn afgepolijst/gevijld.

Ik ging hier o.a. heen omdat de klachtencommissie een oordeel wilde van of het idd niet goed was.

Mijn eigen tandarts in mijn woonplaats heb ik het probleem uitgelegd gisteren en dat ik met spoed hulp nodig heb,, de ingeslepen kiezen beginnen ook veel pijn te doen. Zij wilden mij niet zien.
De rest van het gebit (barstjes) is ook niet heel goed regelmatig pijnlijk. MIjn eigen tandarts mailde mij gisteren dat zij niks willen doen omdat de kiezen niet door hun zijn ingeslepen (het rondvijlen v.d. voortand hebben zij dus wel veroorzaakt). Echter ben ik daar gewoon patient.
En de ingeslepen kiezen reken ik onder 'letselschade' waar ik niets aan kan doen en deze 'biologische tandarts' zegt "wen er maar aan" en uiteraard ga ik niet meer naar hem terug.

Dus een deel van het probleem is veroorzaakt door mijn eigen tandarts. Ik heb dringend hulp nodig, want mijn gebit is niet goed nu.

Ik zou het oprecht op prijs stellen als iemand met mij mee wil denken.

Samen met de klachtencommissie komen we nu uit op die tandarts die 3 uur weg zit. Echter, dat is belachelijk ver. En het is een biologische ik heb geen idee of hij het kan fixen of dat het erger wordt. Ik vind het nogal een gok zeg maar. En als er wat is moet ik elke keer dan 6 uur reizen.
Mijn eigen tandarts kan mij niet zomaar zorg weigeren vind ik (maar doet het dus wel).
Ik belde hen 6 weken geleden toen de boel ingeslepen was al met spoed.
Zij hebben mij dan toch een afspraak gegeven over 10 dagen maar "alleen om te praten over hoe de situatie was voor het inslijpen".

Graag hulp!!! Spoed!
Iemand die het wellicht kan oplossing omgeving Alkmaar? En dat gedoe met mijn eigen tandarts- wat moet ik daar nog mee? Graag tips/advies.

Ik ben bereikbaar op MY2240@outlook.com of gewoon een (graag serieuze) reactie hier.
vV

deze zelfde had je een paar maanden geleden toch ook al hier neergelegd? verder dat dan gaan we denk ik niet komen. Aangezien de klachtencommissie er blijkbaar ook al mee bezig is dank ik ook dat het niet wijs is, zonder de totale inhoud te kennen (dus ook de visie van de eigen tandarts o.a.) elders (dus hier) ook nog info te gaan vragen. Een eenduidige antwoord is ook niet te geven zonder inzage in de complete dossiers.
ma, 08/10/2020 - 12:48 Permalink
vV

Als antwoord op door vV

deze zelfde had je een paar maanden geleden toch ook al hier neergelegd? verder dat dan gaan we denk ik niet komen. Aangezien de klachtencommissie er blijkbaar ook al mee bezig is dank ik ook dat het niet wijs is, zonder de totale inhoud te kennen (dus ook de visie van de eigen tandarts o.a.) elders (dus hier) ook nog info te gaan vragen. Een eenduidige antwoord is ook niet te geven zonder inzage in de complete dossiers.


ik zie dat je weer een nieuw topic voor hetzelfde gemaakt hebt. de antwoorden worden daar niet anders van.

Hoe is het verloop nu bij de klachtencommissie? ik denk dat dit probleem gewoon bij een CBT thuis hoort. Indien je eigen tandarts niet wilt verwijzen: de huisarts mag dat ook doen.
zo, 08/30/2020 - 14:13 Permalink
ML2020

Als antwoord op door vV

Je bedoelt centrum bijzondere tandheelkunde. Dan moet ik wel weten welk????

IK krijg geen enkele doorverwijzing namelijk behalve het acta (maar die heeft een studentenstop).

Ik heb wel een bio energetische tandarts gevonden?
Tandartsen die werken met 'n t-scan kunnen ook traceren dat het nie tmeer klopt. Ik ben er erg ziek van geworden.

omtrent de klachtencommissie: er is nog geen eindbeslissing.
ma, 08/31/2020 - 16:13 Permalink
Gijsss089

Je hebt een traumatische ervaring gehad en bent redelijk in paniek, wat volkomen begrijpelijk is! Als de pijn en oncomfortabel zijn te overzien is, blijf rustig, het komt uiteindelijk goed. Er zijn genoeg tandartsen in Nederland.. je hoeft niet per se dit probleem op te laten lossen bij ' jou' tandarts. Het is belangrijk om niet in de stress modus te blijven hangen want dat gaat je een burn-out opleveren. Er zijn oplossingen. Je kunt de schade met materiaal laten herstellen door een tandarts.. ik weet niet welke, maar dat hoeft echt niet 3uur rijden te zijn, dat is niet praktisch. Sterkte!
wo, 09/30/2020 - 19:35 Permalink
Gijsss089

Je hebt een traumatische ervaring gehad en bent redelijk in paniek, wat volkomen begrijpelijk is! Als de pijn en oncomfortabel zijn te overzien is, blijf rustig, het komt uiteindelijk goed. Er zijn genoeg tandartsen in Nederland.. je hoeft niet per se dit probleem op te laten lossen bij ' jou' tandarts. Het is belangrijk om niet in de stress modus te blijven hangen want dat gaat je een burn-out opleveren. Er zijn oplossingen. Je kunt de schade met materiaal laten herstellen door een tandarts.. ik weet niet welke, maar dat hoeft echt niet 3uur rijden te zijn, dat is niet praktisch. Sterkte!
wo, 09/30/2020 - 19:35 Permalink