Second opinion, toestemming eigen tandarts?

Author:
Saria
Posted:
di, 08/04/2020 - 18:53
Ik wil graag een second opinion vragen. Ik wil dat een andere tandarts dan mijn eigen controle doet en foto's maakt en beoordeeld of alles goed is. Helaas lees ik net dat mijn eigen tandarts daarvoor toestemming moet geven?!

Klopt dat?
vV

meestal is een second opinion geen controle, maar gaat het om specifieke vraagstelling. (waar natuurlijk wel compleet beeld voor nodig is).
Ik adviseer wel de second opinion door een tandarts buiten werkgebied eigen tandarts uit te laten voeren.
Indien er heel recente foto's gemaakt zijn kan het zinvol zijn de foto's bij de huidige tandarts op te vragen (gewoon zelf, is tegenwoordig meestal digitaal, moeten verstrekt worden zonder dat je reden waarom hoeft op te geven).

en toestemming van wie dan ook is zeker niet nodig, waar staat dat?
wo, 08/05/2020 - 12:12 Permalink
Saria

Als antwoord op door vV

meestal is een second opinion geen controle, maar gaat het om specifieke vraagstelling. (waar natuurlijk wel compleet beeld voor nodig is).
Ik adviseer wel de second opinion door een tandarts buiten werkgebied eigen tandarts uit te laten voeren.
Indien er heel recente foto's gemaakt zijn kan het zinvol zijn de foto's bij de huidige tandarts op te vragen (gewoon zelf, is tegenwoordig meestal digitaal, moeten verstrekt worden zonder dat je reden waarom hoeft op te geven).
en toestemming van wie dan ook is zeker niet nodig, waar staat dat?


Harstikke bedankt voor je reactie. Ik ben van mening dat de tandarts mijn voortand kapot gepolijst heeft. Daardoor heb ik nu een krijtachtig wit barstje op mijn bovenvoortand. Als ik naar mijn eigen tandarts ga word ik uitgelachen. Dan zal het wel weer niks zijn, tot over 6 maanden blijkt dat ik een wortelfractuur oid heb, of tot die tand afsterft (als dat al niet door dat geweldadige polijsten is gebeurd).

Deze ellende wil ik voor zijn. Vandaar dat ik hoop dat een andere tandarts er even naar kijkt. Ik kan niet met dit verder leven:
za, 08/08/2020 - 06:56 Permalink