Tijd voor een prothese

Author:
San72
Posted:
di, 07/14/2020 - 19:17
Al enige jaren heb ik problemen met mijn tanden en kiezen.
Ik ben in der loop van de jaren al mijn kiezen kwijt geraakt.
Eten ging heel erg creatief. Op een gegeven moment gingen mijn tanden ook erg achteruit met het gevolg dat 2 weken geleden mijn hoektand is afgebroken.
Boven heb ik 3 wortelpunten zitten en 4 voortanden en onder nog van hoektand tot hoektand en daarnaast de kleine kiezen.

Ik ben bij de tandarts geweest in alphen want er moet nu iets gebeuren. Advies is bovenkant eruit en onder laten zitten van hoektand tot hoektand maar wel goed schoonmaken.
Hij ziet al dat ik pockets heb en dat mijn kaak aan het slinken is. Daarom het beste laten zitten en een gedeeltelijke prothese onder. Want eruit is eruit en kan er niet meer in.
afspraak staat al voor 17 augustus en het gaat niet onder narcose want dan duurt het allemaal nog langer en dat wil ik ook niet. Dus even doorbijten. Ja ik ben bang maar kijk er ook naar uit als het allemaal achter de rug is want ik loop er al jaren tegen aan te hikken.

Ik heb alleen wel een vakantie staan half september en vraag mij dus af of dat haalbaar is. Is het verstandig want ik lees hier en daar dat je vaak terug moet om op te laten vullen.

Ps is het een voordeel dat ik geen kiezen meer heb voor het maken van een prothese?
MarcelD

Beste San72,
Mijn voorstel bespreek je vragen met je tandarts.
Hij kent de situatie in je mond.

Ik hoop dat mijn voorstel je verder helpt.
Laat je weten hoe het afloopt?
wo, 07/15/2020 - 10:39 Permalink