Blijvend last van getrokken verstandskies

Author:
Lioness
Posted:
zo, 07/05/2020 - 11:38
15 juni heb ik mijn verstandskies linksonder laten weghalen bij de kaakchirurg, hij was zichtbaar, maar lag half onder het tandvlees. Ik had verwacht er zo weer bovenop te komen, want de vorige keer was een onzichtbare kies die gedraaid zat en dat ging goed. De kaakchirurg was nu ook sneller klaar.

De bult op mn wang was ook erg klein vergeleken de vorige keer, wel merkte ik links onder bij m'n wang/kin dat het daar pijn deed als ik eraan zat, vooral niet aan zitten dus. Het gaat vanzelf over dacht ik. Verder natuurlijk veel kiespijn waar ik naast ibuprofen ook paracetamol nam omdat de pijnstilling anders niet goed werkte.
Ik had iets langer dan een week last van pijn, hiervoor extra pijnstilling gekocht om nog een paar dagen te gebruiken. Toen het mondspoelmiddel wat ik meekreeg op was haalde ik nieuwe om dagelijks te blijven spoelen.
Anderhalve week na de behandeling had ik vrijwel geen last, alleen gapen deed soms nog een beetje pijn.
Maar de laatste week begon het kauwen op eten ineens weer pijn te doen in mn kaak. Ook bij het eten van zacht brood, als ik moet kauwen krijg ik last.
En als ik aan dat plekje bij m'n wang/kin zit merk ik nogsteeds dat het pijn doet. Vrijdag gaf iemand mij een spontane knuffel en dat kwam erg verkeerd terecht voor dat plekje, dat voelde ik nog de hele dag.

Sinds gister voelt het alsof er continu lichtjes op gedrukt wordt. Maar geen pijn zolang ik er niet aan zit of op eten kauw.

Qua tandenpoetsen merk ik dat als ik te veel druk op de achterste kies (lag voorheen naast de verstandskies) dat het daar ook nog een beetje gevoelig is / pijn doet.

Ik zit te denken om morgen in ieder geval de kaakchirurg te bellen. Maar vind het wel gek, kan er weinig over vinden op het internet. Iemand enig idee wat het kan zijn? Of misschien tips?

Op het internet heb ik gelezen dat het in ieder geval goed is ook aan de kant waar de kies zat te kauwen, dit is lastig want dan doet het het meest pijn. Maar probeer ik sinds een paar dagen wel een beetje te doen om te kijken of het helpt, maar heeft dit wel echt nut?
Lioness

Uiteindelijk terug gegaan, foto gemaakt (was niks te zien) en antibiotica mee gekregen. Ze vonden het wel apart dat het eerst goed ging en toen weer achteruit ging. Maar de wond zag er in ieder geval goed uit. Hopelijk werkt antibiotica.

Had aangegeven dat ik nu (alcoholvrije) mondwater van O7 gebruikte, en dat het bij die plek dan ook een beetje prikte. Het was goed om het mondwater te gebuiken, maar hij had geen verklaring ervoor dat het prikte gezien het alcoholvrij is...

Maargoed ik doe dus in ieder geval mn best het goed schoon te houden en hoop op het beste als de kuur volgende week af is
di, 07/07/2020 - 23:34 Permalink