Teruggetrokken tandvlees + tandsteen +... ?

Author:
Saussie
Posted:
do, 07/02/2020 - 14:06
Hij bijgesloten een foto van mijn tanden. Zoals je ziet is het tandvlees op een plek zeer teruggetrokken.
Nu ga ik een afspraak maken bij de tandartsenkliniek volgende week. Ik maak me ook zorgen om het zwarte gedeelte onderaan, lijkt een soort van gat te zijn.

Ik denk dus aan algemene gebitsreining en specifiek die tand reinigen als eerste stap.
En daarna natuurlijke benieuwd wat er aan dat tandvlees gedaan kan worden, heb me ingelezen en er zijn verschillende mogelijkheden van transplantatie tot omhoog trekken.
Maar ik hoor graag ook van ervaringdeskundigen wat zij aanraden.

Daarnaast: hoe zorg ik ervoor dat ik niet 'afgezet' wordt in de kliniek. Lees veel horrorverhalen hier over tandartsen die veel te veel declareren. Ik kom zelf uit een ander land, waar het niet zo gaat (en de tandarts was een bekende van mij, dus dat scheelt). Dank voor jullie advies.
Attach
Chris888

Ik ben een leek maar volgens mij is je tandvlees is behoorlijk ontstoken en gezwollen. Om dat weer gezond te krijgen zal er idd tandsteen weggehaald moeten worden tussen tandvlees en tanden verwacht ik. Daarna zal jet goed schoon moeten houden en mogelijk is er een heel traject nodig om het echt weer helemaal gezond en strak te krijgen. Als de zwelling weg is zal al het tandvlees lager komen te zitten. Laat je goed over voorlichten door een mondhygiënist, ook financieel. De begroting kun je vergelijken met de officiële tarieven en voorwaarden. https://www.tandarts.nl/tandartstarieven/2020

Wat er mogelijk is bij de tand die je bedoelt weet ik niet. Het zal ook afhangen van of er ook bot is verdwenen door ontsteking, of dat dat wel meevalt. Succes in ieder geval.
vr, 07/03/2020 - 07:46 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Chris888

Je tandvlees ter plekke lijkt teruggetrokken omdat de rest zo dik is. Waarschijnlijk is het ook wel wat teruggetrokken, maar eigenlijk is dat niet zo interessant. Het is interessant wat onder dat tandvlees zit. Dat zwarte is, denk ik, tandsteen dat een poosje onder het tandvlees heeft gezeten. Het is in elk geval erg heftig ontstoken. Is er iets met je afweer soms aan de hand?
vr, 07/03/2020 - 12:00 Permalink