Kronen of Facings

Author:
KimEich
Posted:
do, 07/02/2020 - 13:53
Hi!

Mijn 2 voortanden in mijn bovenkaak zijn jaren terug schuin afgebroken na een val. Destijds zijn ze opgebouwd met composiet. Dit is nu vele jaren terug en ik wil mijn gebit onder handen nemen. Mijn voortanden zijn erg verkleurd. Ik ben nu bezig met het bleken van de rest, waarna mijn voortanden op die kleur gematched zullen worden. Mijntandarts raadde aan om kronen te nemen, maar ik ben bang dat dit er onnatuurlijk uit gaat zien. Een kennis van mij heeft deze ook al erg lang, maar het is zeer duidelijk dat het neppe tanden zijn. Ik lees nu ook veel over facings... ben benieuwd naar de meningen van anderen, waar zou ik voor moeten kiezen: Kronen of facings?

Alvast bedankt voor de input!
KimEich

Als antwoord op door Lieneke

Ja ik ben een beetje bang geworden van het feit dat er dus zoveel afgeslepen moet worden (en Google gebruiken voor foto’s... moet ik niet meer doen haha!). Ik lees zoveel tegenstrijdige informatie, dat facings het beste zijn voor afgebroken tanden en kronen alleen bij tandrot oid.
Daarbij is mijn idee dat als er zoveel weggeslepen moet worden, er geen goeie basis overblijft aangezien deze dus voor het grootste gedeelte afgebroken is. Zou het zonde vinden om er te laat achter te komen, en dan met die tandstompjes te zitten haha!
Heb alleen basis info gekregen van de tandarts, na mijn eigen onderzoek (dus ook hier) wil ik dat allemaal nog eens bespreken. Ik sta overal voor open, maar heb het liefste zoveel mogelijk info ☺️
Bedankt voor de snelle reactie!
do, 07/02/2020 - 14:03 Permalink