Behandeling orthodontist vertraagt?

Author:
Dimiterasu
Posted:
vr, 06/26/2020 - 20:55
Hallo,
Ik heb reeds anderhalf jaar een slotjsebeugel met zelfligererende brackets.
Ik merk dat mijn orthodontist per afspraak slechts één metalen draadje vervangt per afspraak die telkens dikker wordt. (Je hebt namelijk 2 draadjes, 1 voor de bovenste rij tanden en 1 voor de onderste rij.)
Bij een vriend van mij - die bij een andere praktijk zit en waarvan zijn tanden erg scheef stonden - worden zijn draadjes beiden vervangen per afspraak.
Ik begin me toch wel af te vragen waarom dit bij mij niet het geval is, aangezien de behandeling amper vooruitgang boekt en mijn tanden zo goed als recht stonden voor ik de beugel had.
De enige reden waarom mijn tanden perfect moeten staan is omdat ik een kaakoperatie gepland heb omwille van mijn overbeet. Misschien is dit de reden?De behandeling had echter nu al klaar moeten zijn volgens mijn tandarts en de kaakchirurg die mij moet opereren.
Hopelijk is hier een logische verklaring voor, want men zou beginnen denken dat de orthodontist dit expres doet zodat ik meer op afspraak moet komen en vervolgens dubbel zoveel geld moet betalen.
Mvg,
Anon
MarcelD

Beste Dimiterasu,

Als ik ergens geen verstand van heb is het orthodontie met dubbel draden en zelfligerende brackets.
Vragen stellen is ook hier weer de weg naar meer duidelijkheid.
Neem de vriend met zijn dubbele draden mee. Dan kan de orthodontist zien waar je het over hebt en kan hij jullie uitleggen wat het verschil is.
Het is denk ik wel belangrijk om bij het maken van de afspraak heel duidelijk aan te geven dat je de orthodontist zelf wil/moet spreken en dat je je vriend meebrengt.
Dan kunnen ze voldoende tijd reserveren om eea te bekijken en de gewenste uitleg te geven.

Ik hoop dat mijn opmerkingen je verder helpen.
Laat je weten hoe het afloopt?
za, 06/27/2020 - 07:23 Permalink