hulpvraag juridisch advies, hoe situatie aan te pakken na maandenlang ersntige complicaties te hebben gehad door ingreep

Author:
d9999
Posted:
di, 06/09/2020 - 16:22
Hallo iedereen,

Excuses voor het lange verhaal, maar ik voel dat ik de details moet vermelden, zodat de ernst blijkt van wat ik heb ondergaan.

Ik ben vorig jaar door mijn tandarts doorverwezen naar een collega tandarts van hetzelfde bedrijf in verband met dat ik het een en ander wilde laten restaureren aan mijn gebit. Ik wilde de verouderde vullingen die ik in mijn onderkiezen had laten vervangen. Die vullingen heb ik omdat ik die kiezen behoorlijk heb versleten door tandenknarsen. En ik wilde wat laten doen aan mijn voortanden. Mijn tandarts zei nog: ik denk dat je rustig genoeg bent nu om dat te laten doen. Ik dacht nog, hoezo rustig genoeg? Maar stond er verder niet bij stil want ik verwachtte geen problemen met wat ik voor ogen had.

Mijn tandarts was zich bewust van dat ik chronische ptss heb, en een enorm moelijke periode had ondergaan. Die dacht ik destijds af te kunnen sluiten, vandaar dat het voor mij tijd werd het een en ander te laten restaureren.

Echter kwam ik dus bij haar collega, en toen bleek er ineens sprake te zijn van het ophogen van mijn kiezen. Ik heb keurig alle praktische uitleg gehad over hoe hij die kiezen ging vormen met de computer en alles. Heb hem nog verteld dat ik zojuist een 'deadmissie' achter de rug had, en ik zag er denk ik ook echt nog wel wat gesloopt en gespannen uit etc. Hij heeft hier verder niet op doorgevraagd, en het verhaal heeft geen belletje doen laten rinkelen bij hem of het wel verstandig was mij (zeker zonder waarschuwing) een gebitsophoging te laten ondergaan. Tijdens de behandeling trok ik ook steeds de doekjes met spullen die bij mijn keel gelegd waren wat weg omdat ik daar nu eenmaal altijd veel spanning/banauwdheid ervoer. Volgens mij had ik er ook nog een opmerking over gemaakt dat het me benauwde, maar die laat ik maar in het midden.