Spalkje repareren = €233???

Author:
Kailan24
Posted:
vr, 06/12/2020 - 17:29
Beste,

Een tijdje terug naar de tandarts geweest, en na zijn consult besloten om mijn spalkje(s) te repareren. Boven weet ik zeker dat gerepareerd is, onder durf ik niet meer te zeggen. In ieder geval, er is hier vijfmaal “eenvlaksvulling composiet” (3x vlakken P, 2x vlakken Ll) met een waarde van €46,65 voor gerekend. Ik vind dit voor z’n korte reparatie extreem duur. Verder begrijp ik niet zo waarom het als eenvlaksvulling composiet wordt berekend. Wordt ik hier nu opgelicht door mijn tandarts, of is het simpelweg gewoon zo duur op een spalkje te reparen? Kan iemand mij ook uitleggen waarom het vijfmaal wordt berekend? Alvast bedankt voor het meedenken!
Attach
vV

die 38 is wel excl techniek/materiaalkosten, daar zal meestal dus nog wel wat bovenop komen. Veel verzekeraars vergoeden deze ook niet meer . veel tandartsen kiezen ervoor het als vulling te declareren aangezien dat vaak wel deels vergoed wordt uit een AV. (wat wel globaal het zelfde werk is maar met een andere reden) . Niet helemaal zuiver nee... maar dat kan je ook zeggen van andere dingen in de tariefstructuuur en hoe er door diverse andere partijen ook mee omgegaan wordt.
di, 06/16/2020 - 12:22 Permalink