Anti biotica kuur en tandsteen verwijderen onder tandvleesrand

Author:
Beau1985
Posted:
di, 05/26/2020 - 09:25
Hoi,
Na een bacterie test zijn er twee schadelijke bacteriën in mijn mond aangetroffen. Ik heb hiervoor twee antibioticakuur recepten voor gekregen.
Nu mag ik de kuren alleen starten in combinatie met een behandeling tandsteen onder de tandvleesrand verwijderen. Een begroting van een kleine duizend euro. Volgens mijn mondhygieniste heeft het alleen zin om de kuur en de behandeling samen te doen.
Klopt dit? Ik ben een zzp'r in coronatijd, heb het momenteel niet breed. Maar ik wil natuurlijk ook geen uitvallende tanden.
Vandaar voor de zekerheid deze vraag hier.
Alvast bedankt!
MarcelD

Beste Beau1985,
Na een bacterie test heb je het advies gekregen om de verwijdering van tandsteen van de worteloppervlaktes te combineren met een antibiotica kuur van twee medicijnen.
De kracht van de behandeling zit in de combinatie.
Dat de kosten een probleem kunnen zijn is begrijpelijk.
Praat erover met je behandelaar.
Ik hoop dat mijn opmerkingen je verder helpen.
di, 05/26/2020 - 11:28 Permalink
Lieneke

Ja, dat klopt...maarrrr....ben je al eerder hieraan behandeld? Zo niet, dan kan het zijn dat je het af kunt zonder de antibiotica. Of is de parodontitis erg progressief of ben je nog relatief jong? Ik zet zelf nog maar zelden antibiotica in omdat 'gewoon' behandelen heel vaak al voldoende resultaat oplevert. Zo niet, dan is meestal de parodontoloog de aangewezen persoon om het verder op te pakken.
do, 05/28/2020 - 10:26 Permalink
Beau1985

Als antwoord op door Lieneke

Ik heb al langer tandvlees problemen en ben 34 jaar.
Ik laat al een aantal jaar om de drie a vier maanden tandsteen verwijderen.
Ik rook overigens niet.

Onlangs ben ik overgestapt naar een andere praktijk.
Mijn vorige tandarts heeft het wel over een antibiotica kuur gehad, maar niet over een bijkomende dure behandeling.
Vandaar dat ik dacht dat alleen een kuur misschien ook voldoende zou zijn.