Vraag factuur.

Author:
Nancyx
Posted:
za, 02/15/2020 - 15:37
Goedemiddag,

2 weken geleden zag ik opeens een scheurtje op mijn kies (kauwvlak).
Ik heb toen direct een afspraak gemaakt en kon gelukkig snel terecht.
Gelukkig was er niks met mijn vulling aan de hand, deze heeft ze nog extra gecontroleerd maar ging het enkel om een scheurtje.
Dit scheurtje zou ze even opvullen en hoefde geen nieuwe vulling te plaatsen.
Nu kreeg ik vandaag de rekening en tot mijn verbazing staat er een code V92 : tweevlaksvulling.

Nu heb ik er zelfs erg weinig verstand van.. Klopt dit ?

En nog een klein vraagje.. Ik heb een zwart vlekje op de betreffende kies. Ik dacht dat het een gaatje was maar de tandarts gaf aan dat het om verkleurd tandbeen gaat?
Het blijft alleen gevoelig.. klopt het dat verkleurd tandbeen gevoelig is ?
Nancyx

Ik ontvang graag nog advies over betreffende kwestie.

Inmiddels heb ik wel contact gehad met de praktijk. De tandarts moet me nog terugbellen maar de telefonist gaf aan dat er "flo" is gebruikt omdat er een stukje glazuur af was. Ik blijf het een raar verhaal vinden waarom er dan een vulling in rekening is gebracht. Had volgens hem met de bepaalde codes te maken.
ma, 02/24/2020 - 12:44 Permalink
vV

eigenlijk geef je in je vraag zelf het antwoord al. Het scheurtje opvullen. dat doe je met vulmateriaal. Dus ja er is een vulling gelegd. Of de code de juiste is kan ik vanachter de pc niet beoordelen, maar het principe een v code te gebruiken ervoor is wel juist.

tandbeen kan gevoelig zijn, daarvoor hoeft het niet verkleurd te zijn. verder lastig zo niet onmogelijk te beoordelen zonder beeld erbij.
ma, 02/24/2020 - 13:00 Permalink
vV

eigenlijk geef je in je vraag zelf het antwoord al. Het scheurtje opvullen. dat doe je met vulmateriaal. Dus ja er is een vulling gelegd. Of de code de juiste is kan ik vanachter de pc niet beoordelen, maar het principe een v code te gebruiken ervoor is wel juist.
ma, 02/24/2020 - 13:00 Permalink