Kroon op implantaat na 1 dag beschadigd

Author:
Kroon73
Posted:
do, 05/21/2020 - 08:21
Dag Allen, ik heb een implantaat en hier is vorige week een kroon opgezet. 1 dag na plaatsing van de kroon zag ik ‘s morgens opeens een zwart plekje op de kroon. Ik terug gegaan blijkt er al een splinter van de kroon af te zijn.
Was metaal wat dus zichtbaar was, dat zwarte plekje. Het is nu hersteld met een soort witsel wat eroverheen gesmeerd is al schijnt dat zwarte nog wel wat door. Het gaat om een gecementeerde kroon. Denk erover om een nieuwe kroon te vragen, echter geen idee of zo’n gecementeerde kroon er makkelijk uit te halen is. Ding is hoop geld moet toch goed zijn. Tand ligt wel in het zicht namelijk, als ik lach zie je het (tand zit zijkant gebit). Wat zeggen jullie hiervan?
Grappa

Ik zou eens met de tandarts gaan praten. Er is porselein afgebroken en dat is met composiet gerepareerd. Sterk als voorheen is het niet meer. Weet je trouwens waarom de kroon is gecementeerd? Tegenwoordig is vastschroeven de standaard.
Een kroon die gecementeerd is zal stuk geslepen moeten worden om te verwijderen. Op zich maakt dat niet uit want repareren buiten de mond is toch zelden mogelijk. Als de tandarts niets wil doen zou je een second opion kunnen vragen aan een andere tandarts(-implantoloog).
do, 05/21/2020 - 14:25 Permalink