Blijvend drukkend gevoel tandarts ziet niks, wat kan het zijn?

Author:
Revd
Posted:
za, 05/09/2020 - 19:16
Beste tandartsen of ervaringsdeskundigen, ik heb een heel vreemd probleem. Eind december 2019 had ik al een 2 weken heen stijve kaak dus naar de tandarts en er bleek een oontsteking te zitten in de achterste kies links onder, hier zat al jaren een kroon op en er is dan ook door de kroon een wkb uitgevoerd. Deze is goed verlopen, geen pijn gehad en omdat het een rustige ontsteking was en alles goed droog is deze ook direct volledig met definitieve vulling gemaakt.
Na een maand toch iets last nog dus voor de zekerheid nog een kleine ab kuur maar de ontsteking was eigenlijk al zo goed als weg. Sinds een maand heb ik last van die betreffende kies, als ik mijn boven en onderkiezen op elkaar zet dan voel ik druk pijn, soms voel ik ook pijnlijk tandvlees bij de kies en als ik er met mijn vinger tegen druk voel ik ook de druk pijn.
2 weken geleden weer terug geweest, foto's gemaakt niks op te zien behalve dat alles er weer keurig wit uitziet en ze zwarting volledig weg is. Voor de zekerheid ook van boven foto's gemaakt en van de kies er voor. Het enige wat de tandarts kan bedenken is dat die kies er voor ook een wkb nodig heeft maar ik denk van niet omdat het zo specifiek aan te wijzen is. Die kies er voor is wel een zorgenkindje gezien deze nogal aangetast is door knarsen. Maar wat kan dit toch zijn?

Soms denk ik de behandelde kies lijkt wat hoger maar dat kan bijna niet want die kroon zit er al jaren en heb ook op zo'n zwart papiertje moeten bijten na de behandeling.
Tandvlees ziet er overigens keurig uit dit heeft de preventieassistente afgelopen donderdag bevestigd.
hopelijk weet iemand wat dit kan zijn.

Alvast bedankt voor het lezen en uw reactie!
Revd

Als antwoord op door Lieneke

Hoi Lieneke,
Bedankt voor je reactie! Ja het is wel pijnloos geweest en het is niet echt die pijn/druk die ik voelde bij de ontsteking. Het is een vervelend gevoel en alleen als ik tegen de kies druk en in de avond als ik mijn kiezen op elkaar zet.
Wat ook heel vaag is dat bij de andere kant rechtsboven er ineens gevoeligheid is bij het poetsen van een kies met hoge vulling (tegen de tandvleesrand aan) misschien door de behandeling van de preventieassistent maar weet het eigenlijk niet meer. Er is nu zoveel aan de hand en let ook overal op. Dit komt ook omdat ik echt heel bang ben voor de tandarts en die ene behandeling al een hele overwinning was.
di, 05/12/2020 - 13:37 Permalink