Onbekwame tandarts

Author:
AbidMeher
Posted:
do, 05/07/2020 - 20:27
In december voelde mijn tandvlees iets geïrriteerd, er kwamen wat witte touwen/draadjes af. Ik heb dit aangekaart tijdens de tandartscontrole in januari. 'Wat is dit?' Tandarts: 'Weet ik niet' hij wrijft met zijn handschoen en zegt vrolijk, 'het is niets hoor, ik kan het gewoon wegvegen.' PARDON? Sinds wanneer is tandvlees wegvegen goed? Ondertussen word mijn tandvlees steeds dunner.

Na mijn controle in januari bots ik met mijn tanden tegen de opening van een plastic fles water aan (terwijl ik probeer te drinken). Mijn tanden zijn de dagen erna zeer gevoelig, dus ik ga naar de tandarts. Volgens de tandarts kan zo'n stoot nooit hard zijn geweest, maar tandarts onderzoekt toch. De tandarts besluit met koude watjes te drukken, en vervolgens tegen al mijn 6 bovenvoortanden meerdere keren te stoten met dat ijzeren haakje waarmee hij pockets meet (of het was dat haakje waarmee ze tandsteen verwijderen), dit doet hij vrolijk en hard en wel 30 keer. Vervolgens word er een foto gemaakt. Niets aan de hand, tot ziens! DAT STOTEN kan toch nooit goed zijn??? Wie weet heb ik wel een dode zenuw nu, of een wortelfractuur. Bovendien wat verklaart de pijn/gevoeligheid dan? Dit vraag ik aan de tandarts. Komt het misschien doordat ik ivm dat ik gespannen ben over mijn tanden onbewust 's nachts klem? Tandarts: 'Nee, dat kan niet, jouw tanden kunnen ivm overbeet namelijk niet op elkaar.' DAT KLOPT, MAAR KLEMMEN KOMT JUIST VOOR BIJ MENSEN MET OVERBEET!

We zijn nu 5 maanden verder, tanden blijven pijn doen, en tandvlees blijft dunner worden. Ondertussen weet ik alles al over wortelbreuken, dode zenuwen, klikgebitten, implantaten en kunstgebitten.

Gisteren gebeld met mijn tandarts, omdat ik wou weten of ik mogelijk een wortelbreuk heb. Tandarts: 'Een wortelbreuk krijg je niet zomaar, dan moet er sprake zijn van een heel harde val of klap' OOK DIT KLOPT NIET! Ook kaakklemmen of op iets hards bijten of spanning/stress of je mond te ver open doen zouden tot een wortelbreuk kunnnen leiden. Dit vertel ik aan de tandarts, die daarop in lachen uitbarst, en onbeleefd zegt dat hij een afspraak heeft, zodat ik de giechelende assistent aan de lijn krijg.

Ik ben inmiddels van mening dat mijn tandarts onbekwaam is, en vrees dat ik over een aantal jaar bij een nieuwe tandarts terechtkom die zijn werk wel goed doet, en dat er dan van alles ontdekt wordt, maar dat het dan allemaal niet meer te redden valt. Daarom zou ik graag een klacht willen indienen tegen mijn tandarts. Ik zie daar genoeg grond voor gezien hetgeen ik hier uiteengezet heb. Weet iemand waar ik mijn klacht het beste kan indienen?
Chris888

Losse velletjes op tandvlees kan een reactie zijn op tandpasta. Misschien kun je een keer een heel ander type tandpasta proberen: parodontax, zendium, maar er zijn er nog wel een paar.

Verder zou ik op zoek gaan naar een tandarts bij wie je je wel prettig en serieus genomen voelt. Je kunt ook een keer een afspraak maken bij een mondhygiënist voor advies over je tandvlees en gebitsverzorging.
vr, 05/08/2020 - 08:15 Permalink