Chocomelk en papjes

Author:
Thibe
Posted:
wo, 05/06/2020 - 22:20
Hallo

Stel als je altijd papjes eet en veel chocolademelk. Papjes 2x in de morgen zonder bijkomend gerecht. Chocolade melk vaak in de avond en smorgens. Meerdere tassen. Kan dit slechte adem veroorzaken of amandelstenen? Ik zal een foto bijvoegen van mijn gebit voor andere zaken. Ik probeer echt al veel de afgelopen jaar, maar niks werkt. En ik kan niet naar de tandarts omtreft schaamte en corona dusja. Iemand tips? Ben wanhopig haha.
Attach
De Vliegende T…

Als antwoord op door Thibe

Hai!
Amandelstenen ontstaan door bacteriën. Deze bacteriën kunnen groeien om verschillende redenen, en ja, suiker is er één van. Niet alleen de hoeveelheid suiker, maar ook hoe vaak je het nuttigt, heeft invloed.

Amandelstenen worden door bacteriën en slechte mondhygiëne veroorzaakt. Het kan ook door bacteriële infectie worden veroorzaakt, maar als u niet meer tekenen of klachten (zoals keelpijn) heeft, dan is het waarschijnlijk door slechte hygiëne ontstaan.
Ook heel veel melk drinken kan u een zuurdere adem geven.

Eet u geen vast / hard eten omdat u door de beugels pijn heeft? Als dat zo is, zal de pijn na ongeveer een weekje weggaan. Het is altijd belangrijk om uw gebit goed te reinigen, vooral nu dat u een beugel heeft. Dus probeer om uw gebit beter te reinigen, door uw tanden te poetsen, uw tong met een zachte borstel te reinigen, te flossen en mondwater en een gezonde eetgewoonten te hebben. Als dat niet helpt/ werkt komt de slechte adem misschien vanuit uw maag.
u vindt gerust een oplossing! De tandarts is wel gewend aan deze vraag, hoor!
do, 05/07/2020 - 14:53 Permalink
Lieneke

Hoihoi, dankjewel voor je mooie foto en je beschrijving. Chocomel en papjes bevatten beide veel suiker(s). De bacteriën in je mond die groeien daar lekker van. Je lijkt wat witte aanslag op je tong te hebben. Schraap je die er af? Want daar zitten bacteriën in en die laten 'scheten' ; gas dat stinkt. Misschien is het ook een idee om met een Waterpik (sorry, heb de naam niet verzonnen) die achterste kiezen schoon te maken. Daar ligt nog een klein flapje tandvlees en daaronder gaat het vaak wat ontsteken en dat kan ook ruiken.
Maar dan...helemaal achterin je keel zie ik twee joekels met amandelen. Je hebt ook pockets zo te zien; zakjes waar amandelsteentjes inkomen. Die kunnen ook behoorlijk stinken. Misschien kan je dat eens aan de huisarts laten zien.
Je hoeft je niet te schamen hoor...er zijn zoveel mensen die wat ruiken. Jij weet het tenminste van jezelf en je doet er wat aan. TOP!
do, 05/07/2020 - 14:55 Permalink