Narcose backup

Author:
rbbrt
Posted:
do, 04/30/2020 - 12:06
Ik ga regulier naar de tandarts. Een gaatje vullen vind ik ook niet erg. Echter ik ben wel zeer angstig voor het laten trekken van een tand. Nu is er geen reden dat dit zou moeten gebeuren.
Ik ben wél angstig voor de halfjaarlijkse controle, omdat ik niet weet wat er komen gaat. Moet er opeens iets uit? Heb ik opeens een wkb nodig? Etc.

Ik zit echter te denken om over te stappen naar een kliniek die ook narcose behandelingen toe kan passen. Mijn idee is dat het me gerust stelt dat ik altijd die narcose als back-up heb wanneer de controle slecht uitvalt.

Iemand ervaring hiermee?
Lieneke

Narcose is echt wel heftig voor je lichaam....wat dacht je van lachgas-sedatie? En nog beter: van een psychologische benadering op je angst zodat je er echt mee om leert gaan? Dat is een definitieve oplossing en veel simpeler en goedkoper. Je komt dan ook niet bij een louche en veel te commerciële praktijk terecht.
do, 04/30/2020 - 14:57 Permalink
rbbrt

Als antwoord op door Lieneke

Narcose is echt wel heftig voor je lichaam....wat dacht je van lachgas-sedatie? En nog beter: van een psychologische benadering op je angst zodat je er echt mee om leert gaan? Dat is een definitieve oplossing en veel simpeler en goedkoper. Je komt dan ook niet bij een louche en veel te commerciële praktijk terecht.


Het is inderdaad heftig, echter voorzie ik eerijk gezegd ook geen behandeling in de toekomst waarbij het noodzakelijk zou zijn. Alleen de back-up vind ik wel erg prettig om ook relaxed in de stoel te zitten tijdens een controle.

Lachgas vind ik helemaal niet prettig!

De kosten maken me eerlijk gezegd niks uit. Wat me wel wat uitmaakt is een behandeling laten doen die eigenlijk medisch niet hoeft te gebeuren. Is daar sprake van?

Het zou overigens gaan om de Amalia kliniek. Is die louche? Of commerciëler dan een reguliere tandarts?
do, 04/30/2020 - 15:17 Permalink