Tandartsrekening begrijpen (of niet)

Author:
Plotje
Posted:
do, 03/12/2020 - 21:09
Ik zoek iemand met verstand van zaken die me wat duidelijk kan maken:
Ik heb de volgende rekening gekregen:
C11 Periodieke controle
M03 3x gebitsreiniging per 5 minuten
T91 Pocketregistratie
M01 Preventieve voorlichting per 5 min

Ik heb in totaal maximaal 25 minuten in de stoel gelegen cq contact gehad met de MH en tandarts
Ik heb zo mijn twijfels over de pocketregistratie. Nooit eerder uitgevoerd en de behandeling van de MH was ook niet anders dan anders.
Daarnaast natuurlijk gewoon de optelsom: Als er 20 minuten is besteed aan gebitsreiniging en preventieve voorlichting samen, kan je dan een periodieke controle en pocketregistratie doen in 5 minuten samen? Hoe lang duurt bijvoorbeeld een pocketregistratie minimaal? En een periodieke controle.
Ik heb al even telefonisch met de assistente gesproken, maar daar kwam het niet verder dan een welles-niets gesprek.
Wie-o-wie kan uitleg geven? Ik laat me graag overtuigen.
Lieneke

Die pocketregistratie is er als je verdiepte ruimtes tussen je tanden hebt, maar het overdreven is om het als officiële parodontitis te behandelen. Dus hierin worden wel je bloedingen en de dieptes tussen je tanden gezet, maar verder wordt het gewoon verder berekend als gebitsreiniging + instructie. Dat mag sinds dit jaar. Je kunt die pocketregistratie gewoon opvragen en naar je toe laten mailen. In principe kan het inderdaad in enkele minuten als er slechts 1, 2 of 3 pockets zijn.
za, 03/14/2020 - 17:11 Permalink
Plotje

Als antwoord op door Lieneke

Dank voor je uitleg. De controle en pocketregistratie worden samen in 5 minuten gedaan wat me kort lijkt voor handelingen die samen een kleine 60 euro kosten. Daar zal menige beroepsgroep (zeker in deze tijd) jaloers op zijn.
Anyway, ik betaal maar weer, maar het is geen reclame voor de praktijk. En ik heb natuurlijk zelf de keuze om naar een ander te gaan.
ma, 03/16/2020 - 21:55 Permalink