ANGST VOOR EXTRACTIE KAAKCHIRURG

Author:
Pepsi90
Posted:
zo, 02/23/2020 - 16:04
Hallo allemaal,

Ik heb een kies (37) die een tijd geleden is afgebroken in mijn slaap. Ik ben pas geleden naar de tandarts gegaan met heel veel angst maar het moest vanwege de pijn die ik ineens had.

Daar kreeg ik te horen dat mijn kies getrokken moest worden en omdat er tandvlees overheen groeide moet ik naar de kaakchirurg. Deze afspraak staat op 9 maart.

De pijn verdween en alles was oke tot 4 dagen geleden. Ik kreeg zoveel pijn van deze kies dat ik niet eens meer kon slapen! Ik werd er gek van. Dus met alle moed die ik had heb ik de spoed poli gebeld in het diakonesseziekenhuis Utrecht afgelopen vrijdag en ik kon gisteren (zaterdag) langskomen.

Tijdens deze afspraak gaf de tandarts aan dat ik kon kiezen tussen 1. 600mg ibuprofen slikken 3x daags. Of 2. Dat hij de kies kon verwijderen maar dat hij nog in opleiding was en dat hij dus de kies in 2 zou breken en hem er dan vervolgens uit zou halen. En dat de kies ontstoken was en dat dit dus ook voor de hevige pijn zorgde. Het is ook een beetje opgezwollen aan de binnenkant.

Ik heb voor optie 1 gekozen omdat ik al een afspraak heb staan met de kaakchirurg en ik get niet fijn vond dat hij nog niet ervaren was hierin.

Nu zie ik er erg tegen op om naar de kaakchirurg te gaan en wil ik graag aan jullie vragen of jullie een zelfde soort ervaring hebben gehad waarbij de kies in twee delen eruit gehaald zou worden. En is het pijnlijker met een ontsteking? In de bijlage heb ik een foto van mijn kies toegevoegd plus het bericht op de verwijzing.

Het gaat om de kies links onderin.

Hoop dat jullie kunnen helpen.
Attach
Lieneke

Wat heb je eraan om hier allerlei gruwelverhalen te horen? Of juist berichten waar alles super makkelijk en simpel leek? De waarheid is dat jij een uniek persoon bent en dat anderen het niet voor je kunnen voorspellen. Waarom je gek laten maken met allerlei gedachtes? De waarheid is dat je niet in de toekomst kunt kijken. Laat het over je heen komen. Accepteer pijn. Vecht er niet tegen, dat werkt juist tegen. Net als bevallen; dat doet zeer, maar door te ontspannen kan je de pijn opvangen. En ook over bevallen kan je 10.000 verschillende verhalen lezen. Je hebt er echt niks aan...
ma, 02/24/2020 - 10:19 Permalink