Kiespijn maar alleen 's nachts!

Author:
tandeman
Posted:
di, 04/08/2008 - 22:48
Ik kamp sinds een tijdje met een raar probleem. :smt017
Overdag nergens last van maar ik word 's nachts vaak wakker met kiespijn.
Het is ook niet echt een bepaalde kies maar meer de rechterkant van m'n kaak onder en boven,
maar met name onder. Als ik er dan midden in de nacht uit bed ga en even rustig ga zitten voel ik de pijn weer wegtrekken.
Pijn is ook een groot woord hoor meer een zeurderig gevoel. In ieder geval voldoende voor een slechte nachtrust.
De tandarts heeft foto's gemaakt en er is vooralsnog geen sprake van een opkomende ontsteking.
Soms is het een tijdje weg en heb ik nergens last van.
heb onder en boven enkele vullingen.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring of kan iemand dit verklaren?
Spiegeltje

Misschien ben je 's nachts, in je slaap, ongemerkt aan het knarsen? Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan zie je veel berichten hierover en misschien kun je je daarin herkennen. Dit probleem is overigens wel te behandelen door de tandarts. Als stress de oorzaak is moet je natuurlijk dat probleem zelf aanpakken. Omdat knarsen niet alleen hinderlijk is maar ook schade kan opleveren aan het gebit is het niet verstandig er mee te blijven doorlopen.

Zie ook: http://www.tandenknarsen.nl/
di, 04/08/2008 - 23:47 Permalink
vV

misschien sprake van klemmen.. Wat als het daadwerkelijk 1 kies betreft belangrijk is, is de voorgeschiedenis. Overigens: u stelt het is geen knarsen of klemmen, hoe weet u dat?? 90% (schatting) van de mensen die knarst en/of klemt weet/beseft het zelf niet..Want de verschijnselen wijzen wel een beetje in de richting. Slaapt u op de zij, en zo ja is de kant waar u op slaapt de pijnlijke kant, of juist de andere?
wo, 04/09/2008 - 11:34 Permalink
nayoku

Hetzelfde ervaar ik sinds 3 weken. Het kwam plotseling op laat op de avond voor het naar bedgaan. 2 dagen erna naar de huisarts gegaan, die constateerde dat ik een zenuwontsteking bij het kaakgewricht had. Kreeg voor 7 dagen antibiotica.
Nu 3 weken verder heb ik vooral als het donker wordt een zeurende pijn die alsmaar erger wordt, :smt013 die alleen wanneer ik achterover zittend lig, verminder. Of wanneer ik op iets kauw of een slokje even in mijn mond laat rollen :smt045 . Ik slaap dus nog niet wanneer de pijn mij van mijn slaaphou. Dus tandenknarsen kan onmogelijk de oorzaak zijn.
Merkwaardig genoeg, zodra het licht wordt in de ochtend na 4.30uur, zowat geen pijn meer. :smt017 Overdag moet ik wel alert blijven dat ik niet op mijn kaak steun, dan kan die zeur opkomen. Eten en drinken geen punt.
De tandarts heeft me niet kunnen helpen. Ik heb bewust geen pijnstillers genomen omdat ik wil weten wat de oorzaak ervan is.
Wie kan mij van deze lastpost afhelpen? Bij voorbaat dank.
di, 07/14/2015 - 14:28 Permalink