Van gaaf gebit naar kunstgebit

Author:
Marrit77
Posted:
ma, 12/30/2019 - 21:21
Al mijn hele leven heb ik een mooi gebit gehad. Vullingen waren op een hand te tellen. Totdat ik vorig jaar kwam te vallen op mijn mond. 3 tanden afgebroken. Die zijn inmiddels vervangen door kronen. Daarnaast is nog 1 tand gebarsten die nog geen problemen geeft. Tijdens de val had ik waarschijnlijk mijn kiezen op elkaar geklemd. Hierdoor zijn barsten in mijn kiezen gekomen. Zeker 80% van mijn kiezen is gebarsten. Een kies is al gaan ontsteken en die is helaas getrokken. Nu begint een tweede gebarsten kies op te spelen. Ik ben zo bang dat een groot deel getrokken moet worden endat ik al op jonge leeftijd aan een kunstgebit moet. Een andere mogelijkheid zijn implantatie maar als 80% van mijn kiezen implantatie worden is dit een enorme kostenpost. Tot een paar jaar gretig had ik zo'n mooi gebit. Hier is nog maar weinig van over. Ik heb me hierbij neer gelegd. Masseer stel dat ik over 2 of 3 jaar en kunstgebit krijg. Hoe lang blijft dit passend? Mijn kaken gaan slinken. Ik ben bang dat ik op latere leeftijd niet meer kan eten of kauwen. Wat moet ik doen?
vV

de meeste zorgverzekeraars kennen een ongevallenpolis met een vergoeding tot een 10.000 . Moet ie natuurlijk wel afgesloten zijn geweest voor het ongeval maar wellicht kan hier nog iets onder vallen van wat al gedaan is. En er moet denk ik toch een gedegen plan gemaakt worden, ipv hap-snap telkens wat.
do, 01/02/2020 - 10:52 Permalink
Marrit77

Als antwoord op door vV

Dank voor je bericht. Ik heb al hiernaar geïnformeerd. Ik heb alleen de pech: mijn zorgverzekering heeft zeker een ongevallenpolis. Alleen uit de kleine lettertjes blijkt dat die niet opgaat voor ongevallen in het buitenland. Ik ben toen in het buitenland gevallen. De reisverzekering heb ik geraadpleegd, maar die vergoedt geen ongevallen aan gebit.
Helaas dus gevalletje van tussen wal en schip.
do, 02/13/2020 - 13:58 Permalink