Tandarts wil me niet meer behanden.

Author:
Anoniem90
Posted:
wo, 01/29/2020 - 19:54
Goedenavond. Vanmorgen bij de tandarts geweest. En ik weet het mijn gebit is in een zeer slechte staat. Nu was ik er vanmorgen en vroeg of ik over half jaar moest terug komen. Hij zei van dat mag zeker maar zo patiënt als jou demotiveerd mijn werk als tandarts en heb ik geen zin om elke keer maar weer de gaatjes te vullen.
Ik weet het ik doe het echt fout en heb slechte motivatie met poetsen. Maar ik voel me nu geweigerd door me tandarts. En mijn vraag is mag dit zo maar. Is het nu verstandig om een andere tandarts te zoeken. Mijn vrouw en kindere n gaan ook naar die tandarts . Maar mijn gevoel zegt om daar gewoon weg te gaan.
Gr
Lieneke

Een hele onhandige uitspraak...maar ik snap 'm wel. Het is in elk geval niet iemand met dollartekens in de ogen. Want door dat gaatjes boren verdient hij lekker aan je.
Ik zou ...als ik jou was...vooral bezig gaan met flink goed tandenpoetsen ipv bezig zijn met of je tandarts onvriendelijk was. Hij probeert je iets duidelijk te maken...
Misschien heb je even hulp nodig van de mondhygienist om je mondhygiene te verbeteren. De mondhygienist is over het algemeen iets beter in communicatie. Dan gaat de mh opzoek naar jouw eigen motivatie. Hoe belangrijk is je gebit voor je? In hoeverre ben je ervan overtuigd dat je zelf vat kunt hebben op je gebit? Wat heb je er voor over?
do, 01/30/2020 - 11:42 Permalink
Anoniem90

Als antwoord op door Lieneke

Dank voor je reactie.ik kom ook voor controle bij de mond hygienst. En die is eigenlijk hetzelfde. Mijn motivatie is weg met poetsen. Ik krijg ik gewoon geen structuur in. Ik baaldaar erg van waarom het mij niet lukt.
Dus aan de mh heb ik ook niks extras. Maar is wel goede optie van je.
Ik ben nu nog onzekerder geworden door dit voorval.
Gr
do, 01/30/2020 - 12:22 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Anoniem90

Heb je dat al eens besproken met je mondhygienist (preventieassistent?) ? Want ik hoor je eigenlijk zeggen dat je wel wil, maar dat het niet lukt. Dat je zoekende bent naar hoe je er wel structuur in kan krijgen. Daar kan de mh je echt wel mee helpen door je vragen te stellen. Heb je er bijvoorbeeld al eens aan gedacht om het poetsen aan iets te koppelen wat je sowieso ook elke dag doet? Om te bekijken wat WEL haalbaar is op korte termijn? En om dit stapje voor stapje aan te pakken ? Of om een herinnering in je telefoon te zetten? Er zijn veel mogelijkheden om beter/vaker te gaan poetsen als je er voor openstaat. En daar begin je mee door meer over jezelf te vertellen en actief om hulp te vragen. Niet door...'ik heb er niks aan' te zeggen, maar door eigen verantwoordelijkheid te nemen en de eerste stap te zetten.
za, 02/01/2020 - 11:51 Permalink