Kosten Endo start en echte endo tussen 2019 en 2020

Author:
Yass
Posted:
vr, 11/22/2019 - 21:49
Hoi ik ben nieuw hier en ik zal proberen zo helder mogelijk te zijn.

Ik heb in oktober een spoed begin van een Wortelkanaal behandeling gehad. Ze hebben het schoongemaakt en een tijdelijke vulling aangebracht. Nu was ik erg laag verzekerd en zit ik ook al door m’n vergoeding heen. Dus die kosten komen voor eigen rekenen. Ik kreeg geen duidelijkheid hoeveel die kosten gaan worden. Als iemand daar een schatting van heeft dan hoor ik dat graag.

Maar mijn echte vraag heeft vooral betrekking tot de échte Wortelkanaal in december. Ik sta ingepland voor anderhalf uur bij de endo, deze werkt gewoon op de praktijk dus niet helemaal een doorverwijzing. Echter vraag ik me nu af of ik de behandeling niet beter kan verplaatsen, en dan m’n verzekering wat hoger moet zetten.

Omdat ik echter alleen weet dat de wkb rond de 750 gaat kosten en ik geen idee heb of dit incl of excl de spoedbehandeling is, vroeg ik mij af wat het verstandigst is. Ik heb ook de kosten van de spoed niet ontvangen en weet dus niet of ze dit als een bedrag gaan rekenen. Bellen naar mijn tandarts eindigde in een verwarrend gesprek waarbij de assistente dacht dat ik fraude wilde plegen. Terwijl ik gewoon maar een student ben die de kosten laag wilt houden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben. Alvast heel veel dank voor de hulp en inzichten.
bdejong

Even rondshoppen biij andere tandarts (leve de privatisering van de zorg!! ) voordat je maar even 750 euro gaat aftikken aan een omstreden wkb. Lees eerst maar eens over de nadelen van een wkb en de risico's voor je gezondheid. Als je tand al onstoken is en pijn doet, is een wkb niet altijd succesvol (lees: niet meer als je tandwortel al onstoken is ) en ik spreek uit ervaring. Een wkb laat in je gebit een dode kies achter die avitaal is, (niet levend of gezond meer). Ik heb zelf twee wkb gehad, eentje met tandvleesontsteking moest uitendelijk getrokken worden, een volgende ernaast geeft alleen maar lichte klachten en irraties (uiteindelijk zal die toch getrokken moeten worden , en een herbandeling is nog duurder ...en vaak nog meer ellende want de tand blijft avitaal..en tand wordt er niet beter van , alleen die speciale tandarts )
wo, 01/29/2020 - 17:21 Permalink