Vraag over factuur

Author:
LauraBz
Posted:
di, 01/14/2020 - 21:11
Goedenavond,

Ik ben onlangs bij de tandarts geweest omdat een klein stukje van mijn kies was afgebroken aan de bovenkant. De tandarts heeft dit gevuld met composiet echter zie ik nu ook op de factuur code E01 staan. Ik heb niets gehoord over een eventuele wortelkanaalbehandeling en mijn vraag is dan ook of het kan dat dit terecht gedeclareerd wordt? Alvast bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,
Laura
vV

Als antwoord op door LauraBz

wat een onzin... de regels zijn heel helder hoor: wanneer je iets doet naast consult (C13 bestaat daarvoor) mag je het consult niet apart berekenen. en dus ook geen andere code erbij verzinnen om toch wat extra binnen te halen...
Alleen een periodieke controle (C11) mag naast andere zaken gedeclareerd. Mits gedaan (dus controle hele gebit).
wat ze gedaan hebben is gewoon declaratiefraude...en dan ook nog alleen voor eigen gewin. Ik zou ze aanmanen die code van de nota af te halen, of anders een klacht indienen bij de NZA. (FIOD mag ook want het is feitelijk een economisch delict).
En zoek een andere tandarts, want dit doen ze waarschijnlijk vaker, ook met andere codes die minder opvallen.
wo, 01/22/2020 - 16:22 Permalink
LauraBz

Als antwoord op door vV

Oké, dat klinkt best heftig! Dus als ik een afspraak heb voor een afgebroken kies en zij vult deze alleen is er niet nog iets aan consult door te berekenen? En ik heb een maand daarvoor mijn verstandskies laten trekken en ik zie nu dat naast die code daarvoor ook weer die E01 staat gerekend. Dat is dan ook best gek toch?
wo, 01/22/2020 - 18:17 Permalink
vV

Als antwoord op door LauraBz

dat is niet gek, dat is gewoon fraude... ik verwijs naar de declaratieregels van de NZA, zijn op de NZA website terug te vinden onder mondzorg. Dit soort tandartsen zorgt ervoor dat de goed werkende en declarerende ind e media altijd als fraudeurs worden neergezet, terwijl het maar ene klein aantal rotte appels is. Dus wat mij betreft hard aanpakken dit.
do, 01/23/2020 - 08:34 Permalink