teleurgesteld

Author:
fanca
Posted:
zo, 12/08/2019 - 17:08
Fijn forum is dit zeg, Geen reactie op mijn vraag.......
fanca

Als antwoord op door vV

Dit was de vraag die ik twee keer heb gesteld. Hoe vaak krijg je normaal gesproken in een blokjes beugel een nieuwe dikkere draad? Ik heb nu 4 maanden de beugel maar nog steeds de eerste dunste draad. Is dat normaal? Hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen? Ik heb een beugel van het Damon Q2 systeem. De vraag die ik daarvoor stelde ging over hetzelfde onderwerp: Ik heb sinds deze zomer een zelfligerende beugel. Mijn tandarts die ook orthodontistische behandelingen doet heeft drie weken na het plaatsen van de beugel bij mijn onderkaak het draad tussen de achterste twee kiezen doorgeknipt omdat die draad 1x er uit was geschoten bij de achterste kies. Hij zei dat dit kwam omdat deze draad erg dun is. Bij de volgende controle zou er een andere draad worden geplaatst en dan zou die kies weer mee gaan doen.
Nu ben ik echter drie controles en dus een aantal maanden verder maar nog steeds zegt de tandarts dat deze draad zijn werk wel doet. En dus ook nog steeds doet de achterste kies niet mee in het hele proces. Ik zie ook al 8 weken geen zichtbare verandering meer in de bovenkaak. Ik maak iedere 4 weken foto's om het te kunnen vergelijken. Onder lijkt de beweging er ook wel uit. Ik bespreek iedere keer dit met de tandarts maar hij zegt dat de dunne draad meer effect heeft omdat de tanden dan beter zouden bewegen.

Mijn vraag is: is het normaal dat de tandarts deze eerste dunne draad zolang laat zitten?

Ik hoop dat alsnog iemand mij verder kan helpen.
ma, 12/09/2019 - 11:08 Permalink
vV

Als antwoord op door fanca

ik sluit mij aan bij het advies van Lieneke. Je vragen zijn behoorlijk specifiek (is gelijk de reden dat je geen antwoord op je vragen hebt gehad . Het is eigenlijk ondoenlijk alle vragenstellers waar we geen antwoord op hebben dit ook nog specifiek te gaan melden eerlijk gezegd. (er zijn maar een paar mensen hier actief voor beantwoording)). . Ik lees dat het een tandarts is die ook ortho doet. Wellicht is inderdaad een idee eens een second opinion te vragen bij een echte orthodontist.
ma, 12/09/2019 - 12:51 Permalink