Wkb kronen koude gevoelig

Author:
Abricoosje
Posted:
do, 12/05/2019 - 01:58
Beste allemaal.

Nadat ik vorig jaar na 23 jaar alle kronen en bruggen heb laten vervangen zijn de probleempjes begonnen.

Na het bevestigen van de nieuwe kronen brug begon het gezever. Kreeg eerst last van koude dranken daarna in de winter van koude lucht. Op gegeven moment ging dit over in warmte gevoeligheid en al snel hield ik het niet meer van de pijn, stond op me kop. De eerste wkb diende zich aan in februari flinke ontsteking in voortand. Nadat dit zo gezegt gefixed was met een wkb, diende de andere voortand zich ongeveer 6 weken later aan. Wederom ook in die tand een wkb, weer een ontsteking maar dan de andere voortand! Een week nadien volgde er nog 6 tanden. Dus nu in totaal 8 wkb's. Goed in mei was ik verlost van alle elende ik kon weer lachen. Het was in juni dat een hoektand die ook een wkb heeft gehad extreem begon te reageren op warmte. Dus terug naar de tandarts, fotoos genomen alles zag er keurig uit! Wel was het tandvlees ontstoken dus dat zou er mee te maken hebben. Je tandvlees zou dan wat terug kunnen trekken en dat zou die gevoeligheid geven. Nadien volgde er nog twee tandartsen bezoeken en nogmaals op eigen verzoek extra fotoos. Niks te zien keurig. Tot ik in het weekend zo'n pijn kreeg een ook maar weer me tot de tandarts wende. Hij begreep het niet alles was keurig, geen kanalen gemist dus nam hij contact op met de kaakchirurg waar ik gelukkig op maandag al terecht kon. Fotoos gemaakt een scan gehad keurig geen wortelpunt ontstekingen helemaal keurig. Maar advies stoppen met reageren en inplaats gaan flossen en corsodyl spoelen want tandvlees was behoorlijk geïrriteerd waarschijnlijk door de nauwe tussenruimte en dat trekt mijn tandvlees niet. Afijn naar huis gestuurt en idd na een aantal weken geen last meer. Nu zijn we in december en nu heb ik last van koude gevoeligheid die niet in de tand zeld zit voor me gevoel maar eronder en doortrek naar de zenuw in de onderkaak. Nu schrijf ik een heel lang verhaal natuurlijk maar wat niemand me precies uit kan leggen is, hoe kan het zijn dat je tanden reageren op koude en warmte. Let wel voorheen had ik metaal met porseleinen kronen, nu is het zirkonium dit zou sterker zijn ivm tanden klemmen. Het gekke is het zit aan een kant van me onderkaak en van de andere wkb's geen last. Kan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen? Met oude kronen die 23 jaar zijn meegegaan nooit geen problemen mee gehad. Graag advies..
Abricoosje

Als antwoord op door Lieneke

Ik zou naar een speciaal tandarts kunnen gaan. Maar het. Antwoord waar ik op hoop krijg ik nergens hoe kan het zijn dat je tanden op warmte en koude reageren terwijl er wkb's zijn uitgevoerd, het goed gedaan is en geen kanalen gemist zijn. En alles er netjes uitziet. Das echt het hele eieren eten. Dat het complex is dat weet ik. Dat is al heel me leven hahahha. Maar die temperatuur gevoeligheid.
do, 12/05/2019 - 13:37 Permalink
Abricoosje

Als antwoord op door vV

Dan ben je niet de enige, als ik het hele verhaal aan mensen vertel, worden ze al niet lekker wat betreft die wkb's. En al zowiezo heel je monde vol kronen en bruggen. De tandarts vond destijds toen ik 17 jaar was dat het een beter alternatief was als een kunstgebit het daar bij mij niet mogelijk is om op implantaten over te gaan. Dat is juist vorig jaar ook nog eens onderzocht door tandarts en kaakchirurg maar niet mogelijk. Dus daarna heeft de tandarts beslist om alles dan maar te vervangen. Dus ja ik heb zeker geen fijn mondje☹️
do, 12/05/2019 - 17:32 Permalink