Onderbehandeld mijn tandarts mij? Gaatje wel of niet vullen?

Author:
Hans213
Posted:
wo, 12/04/2019 - 20:09
Sinds een aantal jaren heb ik een klein gaatje in mijn kleine kies. Op het begin kon ik me wel vinden in het standpunt van mijn tandarts om dit gaatje nog niet te vullen. Langzaam maar zeker wordt het gaatje steeds iets groter. Inmiddels is het gaatje denk ik wel toe om te worden gevuld, echter vindt mijn tandarts dit nog steeds niet nodig.

Ik las online dat in het algemeen een gaatje wordt gevuld zodra deze door het harde glazuur is, en in het zachtere dentine aanwezig is. Dit is voor dit gaatje vast wel het geval inmiddels. Ik kom in overleg met de tandarts jaarlijks op controle.

In de bijlage heb ik een foto toegevoegd. Wat vinden jullie van het gaatje en zijn beleid? Valt er wat voor te zeggen om nog langer te wachten? Of gaat dit binnenkort resulteren in een ontstoken wortelkanaal of opgevreten kies?

Alvast hartelijk dank.
Attach
Lieneke

Ik zal je nog sterker vertellen...ik denk dat het geen gaatje is....dit is wat we 'cupping' noemen. Iets waarvan we dachten dat het alleen bij tanderosie zou voorkomen. Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door zuur en door een bepaalde overbelasting, bijvoorbeeld knarsen of gewoon de manier waarop je tanden en kiezen op elkaar gaan. Ik kan het niet met zekerheid zeggen vanaf zo'n foto maar het lijkt er behoorlijk op.
do, 12/05/2019 - 13:01 Permalink