Ook ik heb angst voor de tandarts.

Author:
Paulwillem1982
Posted:
ma, 08/05/2019 - 23:09
Hallo,

Ik ben 37 jaa en denk nu zo’n 22 jaar niet naar de tandarts geweest. Ik ben er als de dood voor. Nu zag ik al voorbij komen dan het nergens voor nodig is en vaak een angst die je jezelf aanpraat, maar mijn angst komt voort uit de laatste tandarts bezoek. Mijn tandarts was echt een beul en een echte bekkentrekker. Heeft bij mij een aantal keren flink het haakje vol in een gaatje gezet en alles wat hij deed, zonder verdoving. Ik moest me maar niet zo aanstellen. Deze angst is altijd gebleven en is nooit verminderd. Ik poets mn tanden wel netjes elke dag twee keer, en tot nu toe weinig last. Behalve af en toe een gevoelige tand. Maar nu begint mijn tandvlees bij mijn hoektand zeer te doen en ik verbeeld me dat de tand los begint te zitten.
Ik moet me over mijn angst heen zetten, maar ik weet gewoon niet hoe. Ook heb ik een zoontje van bijna twee. Ik kan moeilijk het slechte voorbeeld geven. Ik wil niet dat hij met angst en beven naar de tandarts gaat.
Help!!! Wat moet ik doen?
valkhyr

Hallo Paul,

Ik snap jouw situatie, ik ben vorige maand sinds 26 jaar naar de tandarts geweest :-( Mijn laatste bezoek aan de tandarts was in 1993 toen ik nog dienstplichtig soldaat was. Dit was voor mij een zeer slechte ervaring.
Ik heb er dit jaar voor gekozen om naar een tandarts te gaan die ervaring heeft met angst voor de tandarts. Ik heb een intake gesprek gehouden met deze tandarts, hier kwam uit uit dat ik veel tandsteen had, 4 gaatjes en dat twee kiezen getrokken moesten worden.
Ik heb dit laten uitvoeren onder gehele narcose en dit is mij zelf goed ervaren. Vandaag zijn de hechtingen verwijderd en ik ben blij dat ik dit onder narcose heb laten uitvoeren.
De hele behandeling zelf heeft 2 uur geduurd, dit is gaatjes vullen, twee kiezen trekken en tandsteen verwijderen.
vr, 11/29/2019 - 17:22 Permalink