Parodontitis hellup

Author:
Sollie
Posted:
wo, 11/27/2019 - 12:00
Beste mensen,

Al sinds jaren ga ik elke drie maanden naar de mondhygiëniste (verleden paroxetine gebruikt) en netjes 2 keer per jaar naar de tandarts, had wel wat pockets maar niks ernstigs en alles onder controle.

In maart dit jaar voelde ik opeens een kies waar beweging in zit, de kleine kies naast de snijtand, ik meteen naar de tandarts en gelijk verwijzing Parodontoloog, helaas moest ik dit even verschuiven vanwege financiën, want helaas is deze behandeling niet goedkoop, in juli kreeg ik opeens last van het kiesje waar beweging in zit, niks te zien op foto's en starten met de behandeling bij de Parodontoloog, die gaf al gelijk aan dat de kies en tand waarschijnlijk niet te redden zijn, alle behandelingen ondergaan, even rustig in de mond en ja daar begon de kies weer, ik heb besloten om de kies eruit te halen want het was verslechterd en om nou zo rond te blijven lopen en afwachten is alleen maar frustrerend , inmiddels honderden euro's verder en blijf positief, ik heb de AB niet genomen, die vond ik te heftig en ook raar dat ze geen kweek hebben genomen, daar kreeg ik als antwoord dat doen we niet meer, aangezien ik altijd heftig reageer op AB en dit er 2 tegelijk waren durfde ik het niet aan.

Je zou denken nu wordt het wel rustig in de mond, elke dag alles schoonmaken met ragers, stokers etc denk je dan moet dit toch goed komen. Nou ik heb het idee of er een blik is open getrokken, ik heb nog nooit zoveel last gehad van mijn tandvlees, ik kan niet meer normaal met de ragers aan de gang, het doet pijn, tandvlees is gezwollen, was verleden week nog roze en rustig en nu totaal anders.

Ik weet het even niet meer pffff.

Morgen naar de Paro en kijken wat hij ervan vindt.

Alle adviezen en ervaringen zijn welkom, moest het even kwijt ook om de angst voor het verliezen van de snijtand en wie weet welke nog meer..
Lieneke

Het advies van antibiotica was er niet voor niks....kweken doe ik zelf ook al heel lang niet meer omdat je als je al onder behandeling van de mondhygienist bent , je er vergif op kan innemen dat antibiotica nodig is. Ik laat het heel zelden uitschrijven ivm resistentie. Je kunt een kweek doen, maar daar jaag je de patient soms alleen maar op kosten mee.

Dan...als de prognose zo slecht is, dan kan het zijn dat je afscheid moet gaan nemen van deze kies.

Je kunt je afvragen waarom je nu ineens die losse kies hebt. Vaak is er dan een disbalans in aanval en afweer. Je afweer wordt door heel veel factoren bepaald, waaronder stress en voedingsgewoontes. Misschien kun je hier iets mee?
do, 11/28/2019 - 12:15 Permalink