Verzekering aanvragen?!

Author:
Miems
Posted:
za, 11/23/2019 - 12:50
Beste iedereen,

Ik vraag me af of iemand tips/ervaringen heeft. Ik heb op dit forum al vele nuttige tips gelezen over verzorging en ervaringen... heel fijn!

Mijn situatie: Ben na 10 jaar niet meer na de tandarts te zijn geweest, nu afgelopen September weer gegaan, viel me alles mee!
(mijn nieuwe tandarts is super aardig, begrijpend en lief, zo anders dan de botte hork die ik had 10 jaar geleden!!)

Ze heeft mij een behandelplan opgesteld, dit komt neer op ongeveer 1600 euro.
Ik heb al een complete gebitsreiniging gehad, en gisteren zijn er twee verstandskiezen uit gegaan, zelf betaald uiteraard.
Dus nu zal het ongv. 1200 zijn.
De behandelsplan kosten zijn gebaseerd op:

Stuk of 12 vullingen, gebitsreiniging komend jaar weer, en de andere twee verstandskiezen.
Verder geen kronen, etc, etc. (Gelukkig!)

Nu heb ik nooit een tandartsverzkering gehad (met uitzondering van 2016, een basistand bij zilveren kruis) nooit gebruik van gemaakt.
Ik zit zelf al jaren bij Zilveren Kruis, maar voor de aanvullende (33,p.maand vergoeding tot 1000,- euro) moet je een formulier invullen, waarbij ik uiteraard moet aangeven dat ik wel vullingen moet komend jaar! Ik weet niet of ik dit moet proberenn aan te vragen? Klinkt alsof je gelijk wordt afgewezen :)

Kunnen jullie een zorgverzekeraar aanbevelen waar je makkelijk terecht kunt wellicht?
Uiteraard het liefste een vergoeding die tot 1000 ongeveer kan vergoeden, aangezien dat gaat gebeuren komend jaar.

Zeer gewaardeerd en dank als iemand me hierop kan adviseren!!
Miems

Als antwoord op door vV

Dank voor de antwoorden!

Ze hebben meerdere vragen inderdaad, over , de enige waar ik dus ja op zou moeten antwoorden is:
Verwacht één van de te verzekeren personen de komende 2 jaar een tandheelkundige behandeling?
Uitgebreide tandvleesbehandeling
Kro(o)n(en), brug(gen), inlay(s)
Wortelkanaalbehandeling
vier of meer vullingen
Implantaten
Gedeeltelijk of volledig kunstgebit

Ik weet niet of ik het anders gewoon kan proberen, en indien afgewezen ergens anders heen kan :)
di, 11/26/2019 - 17:31 Permalink
Lieneke

Ik mag je als mondhygienist geen verzekering adviseren...het is inderdaad wel goed om even verder te kijken dan je neus lang is. VergelijkMondzorg is een site waarmee je misschien verder komt; die kent alle addertjes onder het gras.
do, 11/28/2019 - 12:40 Permalink
vV

Als antwoord op door Lieneke

los van of het mag of niet, ik heb er geen verstand van. en soms is het om andere redenen zinnig bij een bepaalde verzekering te gaan of blijven , bv vanwege vergoedingen vanuit een ander pakket. Mijn echtgenote zit met chronische klachten waarvoor vaak fysio nodig is, die wordt dus door een ander niet meer geaccepteerd. andere zaken moeten we maar voor lief nemen dan dus. Enige wat ik wil adviseren, los van mondzorg: kijk serieus naar een echte restitutieverzekering. Al die naturapolissen worden steeds beperkter , zeker in keus behandelaar. Van vrije keus is geen sprake meer en verzekeraars krijgen steeds meer mogelijkheden vergoedingen te beperken . de beperkte extra premie kan soms heel veel verborgen kosten (op het moment dat je andere dingen aan het hoofd hebt) beperken.
do, 11/28/2019 - 12:48 Permalink