Loslaten van kronen

Author:
Kirsten Pronk
Posted:
zo, 11/17/2019 - 18:46
Hallo iedereen,

Ik heb recent kronen laten zetten van bovenhoektand tot bovenhoektand (6 stuks). 1 tand was te ver weg geslepen dus er werd mij vertelt dat mijn kronen met NIET PERMANENTE cement zouden worden vastgezet voor een eventuele wortelkanaalbehandeling bij die 1e tand.

Ik was dolgelukkig dat mijn gebit er weer normaal uitzag en ik weer normaal kon eten.

2 maanden later begint de ellende. 1 van de kiezen valt uit. Ik was redelijk van slag want ik heb al problemen sinds mijn 13e en ben al door de meest vreselijke pijnen gegaan. Ze heeft deze met permanente cement teruggeplakt. Ik vroeg nu wat nu verder met de rest van mijn tanden en toen vertelde de tandarts mij dat ze er 1 voor 1 zelf uit zouden moeten vallen zodat ze ze permanent kon terugpakken. Redelijk onthutst dat ik dit nog 5x zou moeten doen ben ik naar huis gegaan.

Na een paar dagen terug gebeld omdat ik niet meer wilde eten met de tanden en de hele tijd bang was dat ze loslaten.

Kreeg redelijk bot terug dat ik gewoon moet wachten want ze kunnen er niet uitgetikt worden.

Ik heb wat doorgevraagd en ze zouden niet semi permanent zouden moeten vastgezet zijn (behalve die ene).

Ik zit nu ook met een gaatje onder 1 van de kronen, durf niets te eten en zodra ik maar wat geks voel raak ik in paniek. De tandarts heeft in het verleden al groffe fouten gemaakt en zit nu met mijn handen in het haar. De ingreep was erg prijzig en ik ben nog steeds niet van mijn problemen af. Wat moet ik nu? Uiteindelijk zie ik als enige uitweg dan maar ze er alle 5 uitslapen en 5 nieuwe laten maken want ik kan zo niet verder. Wat kan ik doen??
vV

je zou om te beginnen eens een second opinion kunnne laten uitvoeren. Zou er iets niet goed gedaan zijn zijn heb je wellicht kans op verhaal.
Wanneer dat het geval is zou ik zeker ergens anders heen gaan want het klinkt mij niet goed in de oren. Slechte communicatie begint het al mee, te ver afslijpen is echt verwijtbaar, de gevolgschade dan dus ook.
ma, 11/18/2019 - 11:57 Permalink