Zijn wortelkanaalbehandelingen slecht voor de gezondheid?

Author:
JK12
Posted:
do, 11/14/2019 - 20:05
Ik lees van alles hierover: dat het onmogelijk is om het wortelkanaal en vooral de kanaaltjes in de tanden te desinfecteren, dat in het dentine als het dood gaat pathogene bacterien ontstaan en dat die weer allerlei kwalen kunnen veroorzaken. Dat Weston A. Price stukjes tand van iemand met een hartaanval implanteerde in konijnen en dat die allemaal dood gingen door een hartaanval. Dat er problemen zijn met gutta percha, het vulmateriaal. En meer.

Ben benieuwd wat de tandheelkundige professionals hierover denken. En hoop dat er naast gedegen kennis ook open mindedness is. Dat iets niet geleerd wordt in reguliere opleidingen wil niet zeggen dat het niet zo is. Dus graag wel een onderbouwing van standpunten. :)

https://toothbody.com/tooth-dead-pathogens-linger/
JK12

Als antwoord op door vV

daar ga ik niet weer discussie over voeren. Even zoekfunctie gebruiken, en is dat niet genoeg info kan ik daar niets aan veranderen.


Oke. :)

Ik ben ook op internet me aan het verdiepen in wat verschillende standpunten. Zo las ik dit artikel wat het onderzoek van Weston A. Price echt helemaal onderuit haalt:
http://www.rootcanaltruth.com/the-truth-root-canals-and-cancer.html

Dat stelt me wel wat gerust. Tegelijkertijd ben ik bang dat mijn wortelkanaalbehandeling destijds niet goed is uitgevoerd (iig niet door een endodontoloog denk ik) en daarnaast is het sindsdien meerdere keren open gemaakt voor inwendig bleken.
za, 11/16/2019 - 11:38 Permalink
vV

Als antwoord op door JK12

ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen die onderzoeken en visie van Weston Price nog steeds gebruiken. De beste man is in 1948 overleden... Sindsdien is er heel veel onderzocht en gebeurt in niet alleen endodontologie maar de hele medische wetenschap. Voor behandeling van kanker grijpen we toch ook niet terug op een visie van rond WW2??

dat een behandeling niet door een endodontoloog is gedaan zegt niets , er zijn veel tandartsen die prima in staat zijn een goede endo te doen. Maar er is geen 100% slagingspercentage nee (voor geen enkele medische behandeling)
za, 11/16/2019 - 11:43 Permalink
Lieneke

Bedenk eens even wat er gebeurd met de gezondheid zonder wortelkanaalbehandeling....en bedenk eens waarom een gaatje zo diep is gekomen...Zonder behandeling loop je risico op bloedvergiftiging en verergering van diabetes. Gaatjes zijn een leefstijlziekte en ontstekingen hebben met afweer te maken. Een multifactorele ziekte. Een kies dan maar trekken heeft ook weer gevolgen voor het algeheel welzijn. Het liefste voorkomen we dus dat een wortelkanaalbehandeling nodig is.
za, 11/16/2019 - 11:46 Permalink
JK12

Als antwoord op door vV

ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen die onderzoeken en visie van Weston Price nog steeds gebruiken. De beste man is in 1948 overleden... Sindsdien is er heel veel onderzocht en gebeurt in niet alleen endodontologie maar de hele medische wetenschap. Voor behandeling van kanker grijpen we toch ook niet terug op een visie van rond WW2??
dat een behandeling niet door een endodontoloog is gedaan zegt niets , er zijn veel tandartsen die prima in staat zijn een goede endo te doen. Maar er is geen 100% slagingspercentage nee (voor geen enkele medische behandeling)


Goed punt! Het is ook wel heel oud onderzoek ja. Wat niet per definitie betekent dat het onwaar is, maar inderdaad als een hoop onderzoek die sindsdien gedaan is het ontkracht, dan zegt dat wel wat. Natuurlijk weten 'we' tegenwoordig meer dan een eeuw geleden.
za, 11/16/2019 - 14:08 Permalink