Is mijn opbeetplaat fout gemaakt?

Author:
Annvdb
Posted:
zo, 11/10/2019 - 13:06
Mijn tandarts heeft me een persoonlijke opbeetplaat van 350 euro laten maken met 3D technologie. Maar ik heb het gevoel dat die niet goed past en het geeft pijn. Enkel 2 onderkiezen aan de ahterkant links raken, en recht slechts 1 kies... dit is toch niet goed?

Op de fotos mijn gewone beet, enmijn beet als ik dichtbijt op de plaat
Attach
vV

er hoort bij dichtbijten over hele gebit contact te zijn, en bij schuif/kauwbeweging alleen over de hoektanden. De verhoging daarvoor lijkt wel aanwezig. dit lijkt een kwestie te zijn van beetje inslijpen wat nog nodig is. Alleen contact achterin is niet goed nee.
ma, 11/11/2019 - 10:11 Permalink
Annvdb

Als antwoord op door vV

er hoort bij dichtbijten over hele gebit contact te zijn, en bij schuif/kauwbeweging alleen over de hoektanden. De verhoging daarvoor lijkt wel aanwezig. dit lijkt een kwestie te zijn van beetje inslijpen wat nog nodig is. Alleen contact achterin is niet goed nee.


Probleem is dat hij ze al maximaal heeft proberen bij te slijpen
ma, 11/11/2019 - 17:42 Permalink
Annvdb

Als antwoord op door vV

er hoort bij dichtbijten over hele gebit contact te zijn, en bij schuif/kauwbeweging alleen over de hoektanden. De verhoging daarvoor lijkt wel aanwezig. dit lijkt een kwestie te zijn van beetje inslijpen wat nog nodig is. Alleen contact achterin is niet goed nee.



Hier zie je de beet die ik nu heb met de bit. Want hij gebruikte dat blauwe papiertje om het telkens bij te schaven.
Attach
ma, 11/11/2019 - 18:00 Permalink
Annvdb

Als antwoord op door vV

teveel kontakt achterin. en wellicht ook wat aan de dunne kant .... voldoet naar mijn mening niet aan de eisen die gesteld worden aan een goede splint.
(ziet er mi uit alsof ze wat aan het proberen zijn met de 3D techniek maar het nog niet onder de knie hebben... )



Ben teruggeweest naar de tandarts en er was idd een fout gebeurd. Zijn collega had mijn tanden op elkaar gescand nadat ze die apart had gescand. Maar ze moesten mijn dichte beet dus scannen met een 2 mm plaatje ertussen. Dus over 2 weken heb ik een nieuwe. Ben benieuwd.
wo, 11/13/2019 - 13:44 Permalink