Prematuur contact - hoe te behandelen

Author:
stevis
Posted:
wo, 10/09/2019 - 23:01
ik heb talloze klachten door een prematuur contact op mijn laatste kiezen aan een kant. Hoofdpijn, aangezichtspijn etc. Mijn tandarts is huiverig om deze tand bij te slijpen, er zou zo veel glazuur weggeslepen moeten worden dat de wortel wellicht bloot komt te liggen. Mijn vraag: welke andere behandelingen zijn mogelijk? Een beugel lijkt mij overdreven (niet voorgesteld door de tandarts), een andere mogelijkheid die ik zie is de kies simpelweg laten trekken maar dit is hoogstwaarschijnlijk wel erg radicaal. Maar de pijn is echt erg en continue. Hoe zorg ik dat dit premature contact oplost?

Elk inzicht is welkom!
vV

vanachter de pc zonder beeld lastig te beoordelen..maar even andersom gedacht: de rest verhogen, wellicht met een Dahlplatform (de tandarts weet wat dat is). Hangt ervan af waar dat premature contact vandaan komt. oorzaak achterhalen is het eerste denk ik. komt het door knarsen en overmatige slijtage aan de rest is verhogen niet zo gek.
do, 10/10/2019 - 13:26 Permalink
stevis

Als antwoord op door vV

vanachter de pc zonder beeld lastig te beoordelen..maar even andersom gedacht: de rest verhogen, wellicht met een Dahlplatform (de tandarts weet wat dat is). Hangt ervan af waar dat premature contact vandaan komt. oorzaak achterhalen is het eerste denk ik. komt het door knarsen en overmatige slijtage aan de rest is verhogen niet zo gek.



Dank voor uw reactie. Premature contact moet haast veroorzaakt zijn door druk vanuit opkomende verstandskiezen, die inmiddels verwijderd zijn. Er is geen sprake van knarsen noch overmatige slijtage aan de rest van het gebit. Ik zal ernaar vragen in mijn volgende gesprek bij het ziekenhuis (duurt nog 2 maanden, erg veel pijn) maar ik vrees dat teveel hoogte bij de ene kies echt het probleem is, en niet zozeer teveel slijtage bij de rest van de tanden. Is er geen andere mogelijkheid het premature contact op te lossen? Eventueel met een implantaat?
do, 10/10/2019 - 13:40 Permalink