Spoelen na verstandkies

Author:
Dirana
Posted:
do, 10/03/2019 - 13:12
Hey, ik heb gisteren een verstandskies aan de onderkant laten trekken. Hier zit nu ook een hechting in. Maar ik moet na 2 dagen beginnen met spoelen. Het spoelspuitje moet dan 1cm in de wond zitten. Maar hoe moet ik dat erin steken als er een hechting in zit?? Het lijkt me niet te doen. Graag hoop ik dat iemand weet wat ik moet doen.
Alvast bedankt!
TheeMuts

Hoi!

De eerste 2 dagen wordt het afgeraden om te spoelen. Dit komt omdat er een stolsel moet vormen in de wonden. Wanneer je meteen gaat spoelen heb je kans dat er geen stolsel kan vormen of dat je er deze eruit spoelt. Dit kan ontstekingen veroorzaken die je oprecht liever niet krijgt.

Door de hechtingen gaat het spoelen idd wat lastig. Ga niet door die hechtingen heen lopen frutten want dat gaat irriteren. Het beste kun je de eerste keren even samen met iemand spoelen. De 2e persoon kan een lichtje in je mond schijnen zodat jij 2 handen hebt om het spuitje voorzichtig zo dicht mogelijk bij/in het wondje kan uitspuiten.

Mocht je echt hinder ondervinden van de hechtingen kun je de chirurg/tandarts bellen met de vraag of deze er uit gehaald mogen worden.
ma, 10/07/2019 - 18:47 Permalink