Kaakpijn en niet serieus worden genomen.

Author:
Lady.kv
Posted:
wo, 10/02/2019 - 17:29
Hallo,

Al enige tijd heb ik ontzettende last van mijn kaken waarbij de pijn vaak ook door gaat naar mijn oren en meerdere pijnklachten in mijn mond. Heb extra probleemgerichte afspraken gehad met de tandarts, maar ze zei iedere keer dat ze het niet wist en ik het nog maar even aan moest kijken (ben nu al een half jaar verder!!) Nu heb ik een beetje rondgekeken en zag dat een aantal symptomen verwezen naar mogelijke kaakproblemen.

Symptomen:
- a-symmetrisch gezicht.
- kruisbeet.
- tandvleesproblemen.
- terug getrokken tandvlees.
- knoep geluid.
- pijn met kauwen.

Nu zal ik het wel in de verkeerde topic vragen (sorry daarvoor), maar wat kan ik nu het beste doen?
Ben nml iemand die zich makkelijk om laat praten, maar wil gewoon van de pijn af en iedere dag max aantal ibuprofen slikken is ook niks.

Alvast bedankt.
Chris888

Ik zou te rade gaan bij een orofaciaal fysiotherapeut. Die kun je vinden via de volgende site.

https://nvof.kngf.nl/

Alternatief is een second opinion bij een andere tandarts. Knarsen of klemmen kan kaakklachten veroorzaken, maar een niet helemaal correcte beet kan ook de oorzaak zijn. Of een combi van beiden. Het kan zelfs zijn dat storende contacten tussen boven- en onderelementen knarsen of klemmen juist stimuleren.
wo, 10/02/2019 - 19:09 Permalink
Lady.kv

Als antwoord op door Chris888

Een orofaciaal fysiotherapeut is voor de kaakspieren toch? Maar een bezoekje doen kan geen kwaad natuurlijk.

Ben ook al eens naar de ortho geweest om te kijken wat er aan mijn kruisbeet gedaan kon worden en ook de vraag gesteld of dmv mijn kruisbeet er een kans was dat ik misschien doe klemmen of knarsen (zelf niet het idee dat ik het doe, maar het kan) maar volgens hem was dat niet het geval.

Als ik een second opinion wil, kan dat dan gewoon in hetzelfde dorp of beter daar buiten doen?

Vind het gewoom jammer dat ik nu al veel geld heb uitgegeven voor extra afspraken en elke keer met niks thuis kom en dat ze zelfs (op mijn aandringen) geen foto's willen maken om te kijken hoe mijn eventuele kaakstand is enz.
do, 10/03/2019 - 12:16 Permalink