Na jaren angst, vanmiddag weer een afspraak

Author:
Lianne92
Posted:
wo, 08/28/2019 - 13:25
Hi allen,

Over een uur is het dan zo ver ,na jaren (9) weer een afspraak bij de tandarts... Enerzijds klotsende oksel (ook van de hitte), hartkloppingen etc. Anderzijds kijk ik er zelf een beetje naar uit om eindelijk wat aan mijn gebit te laten doen die na al die jaren in slechte staat is.
Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik het zo lang heb uitgesteld, maar de eerste stap is gezet en terugkijken heeft ook niet veel zin meer. Ik hoop dat deze eerste stap mij ook enigszins van mijn angst en schaamte zal afhelpen. Dit bericht ik post ik puur om van mij af te schrijven en wellicht dat ik andere mensen zo ver krijg om een bezoek niet zo lang uit te stellen als ik dat heb gedaan.

Ik ga nu maar eens grondig mijn tanden poetsen en dan richting de praktijk, duim voor me :p
Michel76

Super goed dat je de stap gezet hebt. Ik was twaalf jaar niet meer geweest en ben totaal van me angst af. Ik dacht na twaalf jaar het zal wel superslecht met me gebit gesteld zijn. Ik had 1 nieuw gaatje. En 1 vulling moest vervangen worden. En daar heb ik niets van gevoeld. Dus hoop dat het bij jou ook allemaal reuze is meegevallen vandaag.

Mvg michel
wo, 08/28/2019 - 15:53 Permalink
Lianne92

Als antwoord op door Michel76

Inmiddels weer terug, spanning was minder aanwezig dan verwacht. Voorgenomen niet zo te piepen, aangezien ik het zelf zo ver heb laten komen. Allereerst waren de tandarts en assistent vriendelijk, rustig en vooral niet veroordelend, dat was prettig.
Helaas is mijn gebit wel in minder goede staat dan die van jou was, wat ik zeker ook wel had ingeschat. Voor nu hebben ze alleen gekeken en foto’s gemaakt. Daarnaast met assistente poetsen/flossen etc. doorgenomen. Tandarts gaat voor behoud van de kiezen (2) die in zeer slechte staat zijn, maar kan in sommige gevallen alsnog een ontsteking ontstaan waarnaar ze evt alsnog getrokken zouden moeten worden oid? Verder veel tandsteen, gaatjes en ontstoken tandvlees. Tandarts maakt een begroting en stuurt die toe en heb inmiddels alweer drie nieuwe afspraken ingepland. Weet nu even niet of ik opgelucht moet zijn, had meer ontlading verwacht, maar de eerste stap is in ieder geval gezet moet ik maar denken...
wo, 08/28/2019 - 16:17 Permalink