Forse rekening mondhygiënist??

Author:
Aaron88
Posted:
za, 08/10/2019 - 20:58
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier. Sinds kort ben ik verhuisd en heb een nieuwe tandarts genomen. Op advies van mijn tandarts had ik ook een afspraak gemaakt bij de mondhygiënist.

De mondhygiënist heeft tandsteen verwijderd en vastgesteld hoe het met mijn tandvlees is. Gelukkig viel het allemaal mee volgens de mondhygiënist.

Ik kreeg vooraf een brief mee dat de behandeling tussen de 80 en max 150 euro zou kosten. Vandaag kreeg ik de rekening op de post en tot grote schrik een rekening van bijna 300 euro voor een behandeling van 45 min? Helaas waren ze gesloten vandaag maar maandag ga ik meteen bellen. Absurd vind ik het of ben ik te voorbarig?

De volgende codes zijn in rekening gebracht:

T12: Onderzoek van het tandvlees met parodontiumstatus : 151,88 euro
6x T22: Grondig reinigen wortel, standaard : 22,92 euro

Nogmaals geen fotos genomen: alleen tandsteen verwijderd en vastgesteld wat gezondheid van mijn tandvlees is. Volgens mondhygiënist in prima staat enig advies was vaker flossen.

Word ik nu genaaid door mijn nieuwe tandarts??
Smiek85

Beste Aaron,

De T12 suggereert dat er een probleem genaamd parodontitis aanwezig is. Mijn advies zou zijn om even naar de vastgestelde DPSI te vragen. Deze heeft je tandarts tijdens de controle vastgesteld. Als deze 0,1 of 2 is, is het niet toegestaan om het paroprotocol te hanteren en dient de reiniging onder de M-codes gedaan te worden. Bij een score van 3- mag er wel een T11 (pocketstatus) gemaakt worden. Alleen bij score 3+ en 4 is een parodontiumstatus toegestaan. Desnoods vraag je om de gemaakte parodontiumstatus. Ik ben benieuwd.

Ik hoor graag even of je hier mee verder bent gekomen.
wo, 08/21/2019 - 14:21 Permalink