WKB en sinus ontsteking

Author:
Bvb993
Posted:
wo, 08/07/2019 - 16:52
Hallo,
Ik kom net terug van een noodtandarts, de tweede keer deze week. Ik ben 8 weken zwanger en heb sinds anderhalve week kiespijn, links bovenin. Mijn eigen tandarts is 3 weken op vakantie. Omdat ik 's nachts niet kon slapen van de pijn ben ik toch maar naar noodtandarts gegaan. 1 kies (T5) bleek ontstoken te zijn, dus ze heeft maandag gelijk een WKB uitgevoerd. Zonder foto's, dat durfde ze niet i.v.m. de zwangerschap. De behandeling was binnen een kwartier uitgevoerd en in totaal heb ik 25 min binnen gezeten. Het is dan ook maar 1 wortel en ik ben jong, dus zo gepiept.
Na geen verbetering (warm/koud deed ook nog pijn) en 2 nachten zonder slaap vanochtend wederom de tandarts gebeld. Na wat doorzeuren mocht ik terugkomen. Ik heb advies gevraagd bij mijn gynaecoloog en hij gaf aan dat een foto van de kaak geen kwaad kon. Dus dat heb ik gezegd, en nu durfde ze de foto wel te maken. Ze heeft dit gedaan met zo'n lange naald in de betreffende zenuw. Op de foto was te zien dat er een ontsteking zit in mijn linker sinus. Verder zag alles er goed uit. Wat mij nu alleen een halve paniekaanval veroorzaakte was het feit dat de naald echt bijna, of wellicht wel helemaal in de sinus zat!! Ze schrok er zelf ook van en zei dat "ze er misschien doorheen zat", oftewel met naald te ver doorgedrukt? Ze heeft de WKB nogmaals uitgevoerd en alles weer gedicht. Ik heb niks meer gehoord over mogelijke naald in mijn sinus. Heb antibiotica gekregen en moet over 2 weken terug komen bij mijn eigen tandarts.
De hele behandeling vond ik redelijk onprofessioneel. Ze twijfelde ook erg of ik misschien 2 zenuwkanalen in T5 had, maar dit bleken 2 openingen te zijn die in 1 kanaal overgingen? Ze klaagde over de stank (Ja ontstekingen stinken, sorry hoor!) en ik moest mét naald in zenuwkanaal meelopen naar een andere kamer om daar de foto te maken. (Wat nou als je onverhoopt struikelt?)
Is het mogelijk dat ze met de naald door mijn sinus heen is gegaan? De verdoving is nog niet geheel uitgewerkt dus ik kan nog niet veel zeggen over de pijn.
Gijsss089

Ik denk dat je vijl ipv naald bedoeld? en is het bevestigd dat er een ontsteking in je sinus zit? ik heb er medisch gezien niet veel verstand van maar ik weet wel dat een wortelkanaalbehandeling best wel een aanslag op je lichaam is, tand open boren en in gaan vijlen...... dus het is ook een beetje actie reactie en in het gezicht lopen veel zenuwen.. je hebt de behandeling nu net gehad daar gaat gewoon lang tijd overheen om te helen. ik heb zelfs aantal wkb's gehad vorig jaar en dat voel ik nu nog steeds in mn neus, soort druk.. vervelend mja misschien is jou situatie anders dat is lastig oordelen. ben het met je eens je tandarts komt onprofessioneel over... een 'fout' zal iemand niet snel bekennen lijkt me. mja ff afwachten misschien, sterkte iig!
zo, 08/11/2019 - 20:36 Permalink